פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום רב, אני מעוניין לדעת: - איך נחשבת בשוק העבודה התכנית המוצעת ללימודי תעודה בחשבונאות בבר-אילן (לבעלי תואר בכלכלה\מנהל עסקים), בהשוואה לתכניות הלימודים הרגילות לתואר BA המוצעות בשאר האוניברסיטאות בארץ, וכן בהשוואה לתואר BA בתחום בבר-אילן עצמה? - התקבלתי ללימודי כלכלה-מנהל עסקים בבר-אילן, אך אין לי את הנתונים הדרושים ללימודי חשבונאות באוניברסיטה. מה עדיף לעשות (בראייה לעתיד): ללכת על התכנית המוצעת ע"י אוניברסיטת בר-אילן, או שלוותר על הבלגן הזה וללמוד מראש במכללה רגילה (קרית אונו, המכללה למנהל, מכון לב בי-ם - אשמח לקבל התייחסות פרטנית למקומות השונים)? תודה רבה מראש! אמיר.
אחת שיודעת | 10:17  25/05/09
תלך ללמוד בבר אילן! אם יש לך ממוצע 85 אתה יכול לעבור בשנה ב' ללימודי חשבונאות, וזה ממש אפשרי... בכל מקרה יש תוכנית בשנה שלישית לאנשים בעלי תואר בכלכלה, לעשות השלמה לראיית חשבון. בשני הדרכים זה יעלה לך הרבה יותר זול מאשר המכללות, ותואר של אוניברסיטה הוא הרבה יותר שווה, ושלא יגידו לך אחרת!
סתם אחד | 03:30  27/05/09
מה שקראת לימודי תעודה בחשבנאות בבר-אילן, זה בעצם מה שידוע בשם העממי תוכנית לימודי חשבנאות לבעלי תואר ראשון. ממה שאני יודע, מבחינת המהות של לימודי החשבנאות, אין הבדל בין המסלול הזה למסלול הרגיל של לימודי חשבונאות (של תואר בכלכלה וחשבנאות) כלומר, המרצים הם אותם מרצים (שהרבני בפיננסית וזכלינסקי בביקורת), חומר הלימוד זהה, רמת הלימודים/מבחנים אותו דבר! כמובן שההשוואה היא ללימודי החשבנאות עצמם כי במסלול ההשלמה זה רק חשבנאות (בלי כלכלה) מבחינת היוקרה וקבלה לסטא'ז הרי שבמשרדי רו"ח אין הבדל בין מי שלמד בב"א תואר בכלכלה וחשבנאות או מי שעשה תואר בכלכלה מנע"ס+מסלול השלמה בחשבנאות. שניהם נחשבים לבוגרים של בר אילן שנחשבת ליוקרתית בלימודי חשבנאות. מה שכן ברור שמסלול לימודי תואר ראשון בכלכלה מנע"ס+מסלול לימודי חשבנאות לוקח יותר זמן וכמובן יעלה לך יותר כסף מאשר תואר בכללה וחשבנאות בבר אילן. אבל במקרה שלך שהבחירה בין המסלול הזה בבר אילן לבין לימודי חשבנאות במכללה, לדעתי עדיף לך המסלול בבר אילן. יגידו מה שיגידו (בעיקר בוגרי מכללות) אבל אין מה לעשות אוניברסיטה נחשבת ליותר יוקרתית. במשרדי רו"ח בוגרי אוניברסיטאות נחשבים לטובים יותר כך שיהיה לך סיכוי גדול יותר להתקבל למשרד יוקרתי, וגם יהיה לך סיכוי גדול יותר לעבור את בחינות המעוצה (סטטסטית). וגם עדיין נראה לי שייצא לך זול יותר וגם תהיה לך השכלה/זוית נוספת גם במנהל עסקים מה שכן, סביר שזה יקח לך שנתיים נוספות..... ואם תהיה מספיק טוב בשנה ראשונה בלימודי כלכלה מנע"ס תוכל לעבור בשנה שניה למסלול כלכלה וחשבנאות (אבל אל תבנה על זה כי לא קל להשיג את הציונים הגבוהים בלימודי כלכלה)
רון | 14:15  27/05/09
אני מאמין שיש יתרון למי שלומד במסלול לבוגרי תואר על פני מישהו שלומד כלכלה-חשבונאות מכמה סיבות. לרוב, אתה כבר בא עם תואר מלא, ולעיתים גם ניסיון שנותן לך רקע טוב יותר. המסלול מאפשר לבוגרי תארים אחרים ללמוד חשבונאות ואנשים באים עם רקע רחב בכמה תחומים ועוד עם ניסיון אז יש להם יתרון מובהק על פני בוגרים אחרים. המסלול של בר אילן ספציפית לבעלי תואר הוא אחד מהטובים. מרצים טובים, רמה גבוהה ללא פשרות והמוניטין של בוגר אוניברסיטה בכל אופן כך שאתה יוצא עם תעודה ששוות ערך לתואר + רישיון בשוק. ממה שאני יודע שום מוסד אחר לא נותן לך את זה בכ"כ מעט זמן יחסית.
אני בהמתנה מבחינת הנתונים לאוניברסיטאות בן-גוריון והעברית. באם אני מתקבל אליהן (לאחת מהן או לשתיהן), האם עדיף ללמוד בהן לעומת המסלול שתיארתי להלן, או שלא בהכרח? ואם כן, איזה מביניהן עדיפה? תודה רבה מראש!! אמיר.
סתם אחד | 20:15  27/05/09
אם על הפרק העברית מול באר שבע הרי שמבחינה מקצועית ומבחינת הלימודים ברור שיש עדיפות לעברית. היא נחשבת אוניברסיטה טובה יותר מב"ש ויוקרתית יותר. בעברית יש מרצה לפיננסית אלי פאר שנחשב מרצה טוב ורמת הלימודים גבוהה וגם יש ביקוש לבוגרי העברית לסטא'ז מצד המשרדים הגדולים. מבחינת אוניברסיטאות (בחשבנאות) ת"א העברית ובר-אילן עומדים יחד בשורה הראשונה. אוניברסיטת חיפה ובאר שבע נמצאים בשורה השניה (ואחרי זה דירוג המכללות). לבאר שבע הרחוקה הולכים בד"כ מי שיש להם ציונים נמוכים יותר ועדין רוצים אוניברסיטה כי תנאי הקבלה שם נמוכים יותר מהאוניברסיטאות במרכז הארץ. מה שכן אם אתה שוקל להרחיק עד באר שבע הרי שכדאי לך לברר עם סטודנטים שלמדו שם לגבי האוירה בקמפוס, חיי החברה, אפשריות מגורים וכד' כי זה שונה לחלוטין לעומת העברית (לטוב ולרע עניין של העדפה אישית). קשה לענות בכללי אם עדיף לך ללכת לאחד האוניברסיטאות האלה למסלול חשבנאות רגיל או ללכת על האופציה של תואר ראשון בבר אילן בכלכלה מנע"ס +מסלול החשבנאות. מבחינה מקצועית אני חושב שבסופו של דבר ההבדלים לא יהיו כאלה משמעותיים אבל לפי מה שאתה מתאר יש פה שיקולים נוספים שתצטרך לשקול, כי באופציה האחרת מן הסתם אתה צריך לעזוב את הבית ללכת לגור במעונות, לשנות איזור מחיה ל 3/4 שנים הבאות (לירושלים או לב"ש) וזה עניין של העדפות, וגם יש פה שיקולים כלכליים מבחינת מגורים. גם יש אוירה שונה בכל אוניברסיטה וכל אחד צריך למצוא את המקום שלו. עוד נקודה חשובה שצריך לקחת בחשבון שבשנה ד' (שנת השלמה) בד"כ במקביל ללימודים עושים סטא'ז ורוב משרדי רו"ח נמצאים באיזור ת"א כך שמי שלומד בבר אילן/אונ' ת"א יכול להסתדר יותר בקלות לעבוד וללמוד. הכוונה מבחינה פרקטית שיכול לקפוץ אחרי העבודה ללימודים. לעומת זאת למי שלומד בירושלים או בבאר שבע יהיה יותר קשה להתחיל להיסחב בנסיעות בין העבודה לאוניברסיטה. (ובירושלים ובבאר שבע קשה למצוא מקום טוב לעשות בהם סטא'ז כי כאמור רוב המשרדים נמצאים באיזור ת"א
גילי | 03:08  30/05/09
כל האוניברסיטאות אותו דבר... ואוניברסיטה זו אוניברסיטה תקרא אחוזי מעבר של המועצה!!! מאיפה לך איזה אוני' טובה יותר? על סמך החבר'ה? הרור שכולם רוצים ת"א כי זה גוש דן יש שמש ובחורות
גילי | 03:06  30/05/09
הי, תאמין לי שהכל שטויות מי שטוב מתקבל.... גם אני באותה דילמה. המועצה מפרסמת את אחוזי המעבר של המוסדות נכנסתי ולא ראיתי הבדלים בין האוני' אז הכל שטויות... מה שחשוב להתמקד זה שתתקבל ושתצליח ובכלל אם התחום הזה מעניין אותך... תכנס לאתר המועצה ותיווכח
רון | 12:28  31/05/09
לדעתי בכל מקרה עדיף באוניברסיטה. עדיף מלכתחילה ללכת ללמוד כלכלה-חשבונאות או לשלב את החשבונאות עם משהו אחר כי זה פשוט מקצר את התהליך. אם אתה לא יכול להתקבל למסלול זה אתה יכול לנסות להשלים או ללמוד נגיד כלכלה וניהול ובמקביל לשנה ג' להתחיל בלימודי החשבונאות. במכללה לא כדאי ללמוד, מה גם שהשכ"ל מאוד גבוה.
סגור