פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אור | 21:52  24/06/09
אני לא יודעת, אמורה להתחיל ללמוד ראיית חשבון באוקטובר בבר אילן ויש לי ספקות קשות פתאום, יצא לי לדבר עם מישהי שמכירה רואי חשבון שאיך נגיד, אמרו לה שהם קורעים ממש את התחת, ממש בקטע ששעות העבודה שלהם הם עד 10 לילה, וזה לא משהו שמשתנה.. זה ככה? העבודה אחרי סיום התואר היא ממש קשה ואינטנסיבית? השעות הם מוגזמות של 12 שעות ויותר? ספרו לי קצת על סדר היום בעבודה.. לא יודעת אני מרגישה שאולי אני עושה טעות גדולהה ואולי לא?
יעל | 23:12  24/06/09
אני בדילמה מעבר לשעות שנכון שעות רבות בעיקר בהתמחות במשרד גדול... הבנתי שגם אם את תהיי נניח חשבת או עוזרת חשב יביו לך שעות מטורפות בזמן הגשת הדוחות התקופתיים. השכר הוא גלובלי שכן זו משרת אמון ולא משלמים שעות נוספות. נכון יש רכב + פלאפון אך זה תפקיד עם אחריות. מעבר לכך יש תפקידים של רו"ח במשרד אך זה לא בהכרח נניח תפקיד ניהולי ואז גם השעות ובהתאם השכר1!!! הלימודים לא מעניינים קשים ויבשים ויש מבחני מועצה... אז קחי בחשבון... קחי גם בחשבון שלא בטוח תתעשרי... בהצלחה
את רואת חשבון? כשאת אומרת בזמ הגשת הדו"חות התקופתיים מה זה אומר?.. משהו שקורה כל כמה זמן? ובנוסף, מה השעות לא בתקופה הזאת בעיקר מפריע לי שעת העבודה, כי אנ לא רואה את עצמי עובדת משמונה בבוקר עד עשר בלילה, כמשהו שהוא די קבוע.. ולא חד פעמי
יעל | 17:37  25/06/09
אני לא רואת חשבון אך שוקלת אוטוטו להירשם ומתלבטת בין זה לכלכלה + MBA מימון. מצטערת שלא כתבתי ברור קודם. פשוט כשעובר זמן הכל נמחק אז נאלצתי לכתוב מהר. מה שכתבתי זה ממה ששמעתי, יש לי בת שכנים שהיא רו"ח ואומרת שהחיסרון זה השעות. יש לציין שהיא עובדת בחברה ומרוויח כנראה ממש יפה תראי יש גם רו"ח שעובדים 8-17 זה משנה מה התפקיד שלך... הנהירה כיום לרו"ח כי כולם רוצים להות מנהלים וכרגע יש נטייה לניהול שיהי בוגרי חשבונאות כי יש להם את הידע הפיננסי על החברה שהוא הידע על הדוחות הכספיים. בגדול חברה שנסחרת בבורסה נותנת דיווח כל רבעון אז יש יותר לחץ . חברה שלא נסחרת בבורסה הדיווח פעם בשנה. את יכולה להיות רו"ח במשרד קטן ואז את מתעסקת לא בחברות אלא בעסקים קטנים, מס וכו'... גם אני בהתלבטות אם שווה המאמץ? איך העבודה? אני רק יודעת שהלימודים לא מאתגרים.
יעל | 17:40  25/06/09
תקלידי " לשכת רו"ח" באינטרנט שם יש פורום מקצועי של רו"ח וגם של סטודנטים. אך עדיף לשאול שאלות רו"ח. בהצלחה
יעל | 17:41  25/06/09
אור | 18:14  25/06/09
חיילת משוחררת, שמתכוונת ללמוד כלכלה וחשבונאות..
יעל | 20:52  25/06/09
חשבתי שאת מתכוונת למסלול לבעלי תואר. לפי דעתי זה התחום הכי פרקטי כיום מבחינת תעסוקה + שכר ואפשרויות. את לומדת גם כלכלה וגם חשבו'. תראי השוק היום מוצף באקדמאיים ( ראי משפטים) אז אם כבר לומדים שיהיה משהו שיאפשר תעסוקה . מצ"ב לינק על קורסי חשבונאות לי זה לא נשמע מעניין :http://www.accounting.022.co.il/BRPortal/br/P103.jsp?cat=3311
אור | 22:21  26/06/09
שלום רב, יש לי חברים שסיימו התמחות ועזבו את הארץ. ישנה מגמה בולטת . ראשית, ראיית חשבון הפך לחלוטין למקצוע בינלאומי, והשכר בחו"ל הוא של מנהל בכיר,והיחס בהתאם. בארץ השכר נמוך יחסיץ אבל זה תלוי במה מתעסקים.
יעל | 01:32  27/06/09
מה להערכתך השכר בארץ לא של רו"ח סמנכל כספים? שמעתי שהמשרדים ממש קמצנים!!!! תראי, בכל תחום קשה היום להתקדם ולמצוא תעסוקה. לגבי חו"ל את מוכנה לעזוב את הארץ? מה החלטת בסוף? אני ממש לא יודעת מה ללמוד חושבת גם על משפטים. נ.ב מה דעתך על האתר וחומר הנלמד?
אור | 20:24  27/06/09
בהחלט כן... שבע עבודה של 37 שעות, שכר גבוה ומיסים נמוכים. אפילו ל-10 שנים זה שווה. הרבה אנשים שעושים זאת חוזרים לארץ עם הרבה מאוד כסף. בארץ גם אפשר להתפרנס יפה (מעל 30,000 בחודש) אבל עובדים בשביל זה יותר מידי קשה והמיסם הורגים...
אור | 12:47  28/06/09
אני חושב שזה מאוד תלוי באיזו חברה ואיזה תחום (קטנה/בינונית/גדולה). סמנכ"ל כספים מרוויח משכורות גבוהות - לדעתי לפחות 30,000 ובד"כ הרבה יותר.
יעל | 00:23  29/06/09
השכר שציינת הוא של מנהל בכיר מאוד, כמו סמנכל כספים? מה השכר שיכול להגיע רו"ח במשרד? לאיזה מדינה התכוונת? נדמה לי שצריך להוציא רישיון לעסוק בזה בחו"ל. בכל אופן, את מתחילהבסוף את המסלול? אני מתלבטת בין זה לכלכלה ומנהל עסקים ממון.
טניה | 07:00  29/06/09
אני רק לא מבינה איך אנשים פתאום קמים ועוזבים למדינה אחרת? הרי צריך לקבל אישור מגורים וויזהת איך מקבלים את זה?
אור | 09:41  29/06/09
יש 2 דרכים : אחת זה לחפש באופן עצמאי דרך הארץ ספונסר או מעביד שמחפש עובדים מהארץ ואז הוא מסדר לך את כל הסידורים. יש חברות השמה שיש להן משרות בחו"ל וניתן למצוא כמעט בכל העולם. ניתן גם לעשות רילוקיישן דרך חברה בינלאומית שעובדים בה (נפוץ מאוד במשרדי רו"ח ובחברות היי טק) אופציה שנייה יותר קשה, לפנות למשרד ההגירה ולהוציא ויזה. צריך לעמוד בקריטריונים כמו השכלה, ניסיון תעסוקתי ועוד. לקנדה יחסית יותר קל אך כל העולם פתוח. אנגליה, אירופה בכלל, אוסטרליה, ניו זילנד וכו'. יש הרבה סיבות למה לעשות זאת. זו חוויה אדירה, שינוי ותמיד אפשר לחזור לארץ. המשכורות גבוהות משמעותית מבארץ, מיסים נמוכים, הרבה פחות לחץ ופחות שעות. תרבות טובה יותר ושקט.
אור | 13:39  01/07/09
רוב החברות מחפשות רו"ח. זה לא משנה מאיפה יש לך את הרישיון כל עוד תואמים ידע גלובלי. מה גם שרוב רו"ח שאני מכיר לא עוסקים במקצוע כלומר עוסקים יותר בניהול פיננסי, חשבות וכאלה תפקידים. זה קרש קפיצה. למשרדים חשוב הרישיון. בכל מקרה יש בכל מקום בעולם לא מעט חברות ישראליות ושם יש יתרון לרו"ח עם רישיון ישראלי. בכל מקרה, שכל אחד יעשה את הבחירה שלו ושיהיה בהצלחה. בישראל לא חסרה עבודה לרו"ח על כל פנים.
סגור