פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
רו"ח טרי | 16:37  07/05/07
סיימתי התמחות במשרד קטן מבחינת כח אדם אך נוגע בהמון תחומים מעבר לביקורת כגון שירותי חשבות, הערכות שווי, ייעוץ מס ועוד. יש לציין שבניגוד לשם שיש למשרדים קטנים אני עוסק בנוסף לעצמאים ולחברות קטנות גם באיחוד דוחות, גם בדוחות רבעוניים ובהנפקות של חברות לבורסה. השאלה שאני מעלה הינה בנוגע להצעה שקיבלתי בחברה בורסאית לעבוד בתור עוזר חשב בתמורה לשכר 8000 ברוטו (לעומת 9000 + נסיעות שאני מרויח היום בעבור שמונה עד חמש). האם כדאי לי לעבור להיות עוזר חשב מתוך תפיסה של "ירידה לצורך עליה" או להשאר עוד שנה שנתיים במשרד הנוכחי ולחפש אח"כ עבודה בתור חשב? אני מאוד מתלבט ומקבל המון דעות מנוגדות מהמון אנשים וחייב להחליט בהקדם. אני אשמח לשמוע דעות נוספות.
רו"ח אפי לבקוביץ | 13:48  09/05/07
ההתלבטות מובנת וברורה. כדי להחליט עליך להתחשב בגורמים הבאים: השכר המוצע לחשבים ועובדי כספים בחברות לרוב גבוה יותר ממה שמוצע במשרדים לאורך הזמן והניסיון, לכן הפער הזה יתכן והוא זמני. נוסף לכך, בחברות התנאים הסוציאליים יביאו אותך לשכר דומה (לא ציינת אם היום אתה מקבל או לא..). אתה צריך לשאול את עצמך היכן אתה רואה את עצמך בעוד 5 -10 שנים, אם איש כספים בחברה אז ... אם טוב לך במשרד אז...אל תשכח שבמשרד המשקל הסגולי שלך נמוך יותר (אחד מני רבים) מכל המשתמע מכך, בכל מקרה בהצלחה!!
המשכורת שלי היום כולל 500 ש"ח נסיעות מותירה בידי 7500 נטו ללא תוספות סוציאליות. ההסכם שלי עם הבוס שלי במשרד היה לעבוד בתנאים האלו כמה חודשים ולבוא אליו אח"כ בבקשה לאחד מהתנאים הסוציאלים (או ביטוח מנהלים או קרן השתלמות אבל לא את שניהם על ההתחלה) מבלי לפגוע בנטו. האמת היא שהכמה חודשים כבר עברו אבל לאור הדילמה עוד לא פניתי אליו. בחברה שהוצע לי לעבוד הבטיחו לי לאחר חצי שנה ביטוח מנהלים ועם הזמן גם קרן השתלמות. בגלל שהכח אדם במשרד הוא מצומצם יש לציין שאני די דומיננטי בשונה ממשרדי רואי חשבון יותר גדולים שכפי שציינת המשקל הסגולי של כל אחד הוא נמוך כך שהעזיבה שלי במידה ותהיה עשויה להתפרש כמעין בגידה מצד המשרד שטוען שהרואי חשבון שהכשיר הם המאגר שלו. עם חלוף הזמן אני רואה את עצמי יותר מתחבר לתחום הניהול כספים מאשר לתחום הביקורת בעיקר מבחינת עניין והתחברות לעולם הרחב עם הIFRS, נסיעות לחו"ל, עבודה עם הבורסה ואולי גם פרנסה יותר טובה ואני מרגיש את זה בביקורת על חברות כאלו ועל איך שאנשי כספים שם מתנהלים. מצד שני, הרבה מייעצים לי למשוך עוד שנה שנתיים לפחות ואז לנסות לחפש את עצמי בתור חשב ולא בתור עוזר חשב כפי שמוצע לי היום. יש לציין, שמבחינת המשרד הבהירו לי שרוצים אותי לטווח ארוך עם אופציה לשותפות בעתיד אבל זו הסתכלות ארוכת טווח מדי כך שנכון להיום היא לא כל כך רלוונטית. לי באופן אישי לא קל לקום ולעזוב את המשרד במיוחד לאור זה שדי מנסים להענות לדרישות שלי ופיתחתי שם יחסי אנוש מעולים עם הממונים עליי מצד אחד. מצד שני, אני חושש שהשכר שאני אגיע אליו במשרד עלול להעצר בעוד תקופה מסויימת כך שהעזיבה תהיה בלתי נמנעת והשאלה שלי היא האם עוד תקופה במשרד תיספר מבחינת חברות כדי להכנס לתפקיד יותר בכיר או עם שכר יותר גבוה מאשר היום או שמבחינתם המצב שלי היום ובעוד נגיד שנתיים יהיה זהה. החשש הכי גדול שלי הוא להסתכל אחורנית ולהבין שבזבזתי זמן. אני מודה לך על ההתייחסות הקודמת ואשמח לקבל דעה נוספת לאחר שהרחבתי קצת יותר על המצב בו אני שרוי.
סגור