פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אסף | 22:12  09/05/07
שלום רב ! הינני בוגר תואר ראשון במדעי המחשב (BSC) בהתמחחות מערכות מידע. לאחר לבטים רבים, החלטתי שאני מעוניין להיות רו"ח ולכן אני מתעתד להתחיל ללמוד ראיית חשבון במסגרת מסלול של אוניברסיטת בר אילן (לבעלי תואר אקדמי) במשך שנתיים ולהיות רו"ח. (אני לא מוצא את עצמי בתחום התוכנה, שם יש דרישה בעיקר למפתחים . חסר לי מאוד כל הנושא של התעסקות עם מספרים וחישובים מה שהיה נפוץ רק בתקופת הלימודים שלי). לאחר בירורים מעמיקים,אני שם לב שהשכר המוצע בתחום בארץ נמוך משמעותית מהמקובל בעולם. (גם התמחות ארוכה יחסית בשכר נמוך וגם אחריה השכר נמוך מאוד ועד שהוא עולה לוקח זמן רב). האם יהיה לי יתרון על פני בוגרים שלמדו רק חשבונאות אולם במסגרת תואר בכלכלה/מנע"ס? אני שוקל ברצינות לעבוד בחו"ל ולגור שם (קנדה/אוסטרליה) כי המשכורות שם כבר לרו"ח מתחיל גבוהות יותר אבל מכיוון שאני מעדיף אם אוכל לעבוד בארץולהישאר כאן (במידה ואמצא עבודה בשכר של לפחות 15K כבר כרו"ח מתחיל- אולי בתפקיד המשלב חשבונאות עם מערכות מידע אם אמצא). האם בתור רו"ח בארץ אני אוכל להגר לחו"ל ולעבוד שם בתחום? (לאו דווקא כרו"ח כי אני יודע שיש אישורים מיוחדים שלא ניתנים במדינה אחרת, אולם למשל כאנליסט, מנהל שמתעסק בכספים וכדומה)? מדוע השכר פה במדינה כ"כ מביש לרו"ח לעומת השכר הנהוג במדינות מתקדמות כמו קנדה, ארה"ב ואוסטלריה? (במיוחד לאור העובדה שיש דירשה הולכת ועולה לרו"ח). האם יש לי סיכוי טוב להגיע לשכר גבוה (15K+)כבר כרו"ח מתחיל? בהתמחות ? אני כרגע מרוויח שכר של כמעט 15K ונראה לי שזה אבסורד לעבוד כרו"ח בתפקיד שהוא בעל חשיבות מכרעת יותר ובמקום להעלות את השכר להוריד אותו. תודה !!!
רואה חשבון | 09:24  10/05/07
קודם כל ברכותיי על בחירתך שללא ספק תשתלם לך בטווח הארוך. אני אדייק יותר בדברייך ואציין שטענתך לגבי שכרם הנמוך של המתמחים ושל רואי החשבון נכונה במידה ואתה מועסק על ידי משרד רואי חשבון שבתקופת ההתמחות משלם שכר שנע בין 4000-5000 עם עליה של כאלף לשנה והרשיון מקפיץ עוד קצת (שלא לדבר על מקרים שאתה נתקע על בחינה ואז בכלל משרדים מנצלים את זה כמו מישהי שאני מכיר שלא מקבלת רשיון בגלל בחינה שחסרה לה ומשתכרת על 10000 ברוטו אחרי 12 שנים במקצוע). אבל המצב נכון אך ורק למשרדי רואי חשבון שידוע כמגזר קמצן במיוחד ולא מתגמל ובגלל זה הוא סובל ממחסור בכח אדם. אתה מצטייר לי כבן אדם שרוצה להשקיע חזק בקריירה שלו ולא מחפש לזרוק את העטים בחמש כך שאתה תוכל להשתלב בהמון תפקידים בחברות או במוסדות ממשלתיים ששם תוכל להרויח (בטווח הארוך ולאו דווקא בהתחלה) הרבה הרבה יותר מאיש הייטק או לחילופין להיות עצמאי או שותף בפירמה וגם שם תקצור הרבה פירות. במקצוע הזה הרווחים באים אחרי הרבה שנים ושנות העבודה הראשונות הן יותר לימוד (הרבה מעבר לשנתיים סטאז') ולא חיפוש של משכורת גבוהה. לשאלתך לגבי מקום עבודה שישלם 15000 לרואה חשבון מתחיל. קצת קשה לי להאמין כי גם בחברות שיותר נדיבות שכר של רואה חשבון מתחיל נאמד בין 8000-12000 ברוטו. אולי אם תסגור על שעות עבודה נוספות בצורה מאסיבית תגיע לזה אבל כפי שציינתי קודם הלימוד והנסיון הם סוג של פיצוי על שכר נמוך בהתחלה ויהווה בשבילך קרש קפיצה לתפקידי מפתח הרבה יותר גבוהים ומבחינת שכר השמיים הם הגבול. המון בהצלחה
רו"ח אפי לבקוביץ | 11:12  10/05/07
כמובן שיש יתרון לתארים נוספים ובמיוחד לתחום המחשוב, יתרון גדול יהיה לך במחלקות ה"ע.נ.א" במשרדים (עיבוד נתונים אלקטרוני). לגבי עבודה בחו"ל, המשרדים הגדולים עובדים בשותפות עם פירמות בחו"ל, בנוסף הן עושות ביקורת לשלוחות וסניפים בחו"ל, לכן ישנם רו"ח שנשלחים מטעם המשרד לחו"ל כדי לבקר לנהל וכד'.
סגור