פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אייל | 13:52  26/06/07
ראיתי בתשובה למטה שציינת שסמנכ"ל האסטרטג הכספי של החברה אבל מה זה אומר? האם הוא עורך קובץ סופי המציג את הדוחות הכספיים בחברה? האם הוא נותן חותמת סופית לדוחות וחוות דעת היכן להשקיע? במה זה שונה מחשב חברה? באיזה תחומים נוגע סמנכ"ל כספים והאם הסמנכ"ל בחברה הוא גם חשב החברה? בנוסף, שאלה לעתיד בכדי להיות סמנכ"ל כספים איזה התמחות דרושה האם הכרחי להיות רו"ח עם התמחות בביקורת, דוחות אמריקאים או מיסוי בינלאומי? תודה.
רו"ח איל שרבי | 16:19  26/06/07
חשוב להבין כי הגדרות התפקידים יכולות להיות שונות בין ארגון לארגון. לרוב חשב הוא המנהל הראשי של מחלקת החשבונות בחברה. תחת סמנכ"ל הכספים נכללת גם מחלקת החשבונות, ביקורת פנימית, משפטית וכד', ומכאן גם הבדלי האחריות ההיבט האסטרטגי והראיה, לרוב סמנכ"ל הכספים הוא זה שחותם על הדו"חות הכספיים ולכן הוא שותף פעיל בעריכתם. לא מחייב שסמנכ"ל כספים יהיה איש ביקורת כיוון שלרוב אדם שמאייש את התפקיד עבר כבר מספר גלגולי תפקיד מאז שסיים את ההתמחות, לרוב כחשב בארגון (לא מחייב), ולכן רואים את מכלול התפקידים הניהוליים. ושוב הרקע של דרישת התפקיד שונה בין ארגון לארגון, לפי הגדרת צרכיו ופעילותו. לכן אני חושב שעליך לבחור התמחות שתהיה נוחה לך, שתפתח אותך ושתעניין אותך, עניין הסמנכ"ל מגיע לאחר תקופה ארוכה... בהצלחה!!
סגור