פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
רו"ח חדש | 09:30  22/08/07
שלום רב, אני בוגר תואר ראשון במדעי המחשב (BSC), עם ניסיון בתחום (פיתוח). לאחרונה התחלתי ללמוד ראיית חשבון, מפני שהגעתי למסקנה שהתחום של התוכנה בדגש על פיתוח לא בשבילי, ואני מאוד לא אוהב את התחום הזה. ראיית חשבון הוא תחום שמאוד מדבר עלי ובקרוב עליו לבחור את תחום ההתמחות שלי. רציתי לברר לגבי התמחות בביקורת מערכות מידע או על תפקיד שקשור למערכות מידע ומחשבים וחשבונאות . 1.מה מגוון התפקידים המוצעים לי במסגרת ההתמחות ולאחר ההתמחות? עד כמה תפקיד בתחום מערכות מידע שקשור לחשבונאות קשור לפיתוח ולתוכנה? אני מחפש תפקיד שבאופן מובהק יותר קרוב בזיקתו לחשבונאות, חישובים ומספרים מאשר למחשבים אבל גם מערב את מערכות המידע. האם יש כאלה? האם התפקידים דורשים יותר מיומנויות במערכות מידע או בחשבונאות? 2. האם זה שאני מתמחה בהתמחות כזו עלול להקטין את סיכויי להגיע לתפקיד חשב או מנהל כספים או תפקיד שקרוב יותר לתפקיד מסורתי של רו"ח, או שתהיה עדיפות למי שמגיע מתחום מסורתי יותר בראיית חשבון? 3. האם יש סיכוי גבוה יותר למצוא עבודה לאחר ההתמחות? בארץ? בחו"ל? 4. האם השכר לסטאז'ר גבוה יותר בתחום התמחות זה ובמממוצע? ואם כן בכמה?
רו"ח אייל שרבי | 13:48  29/08/07
1. ברוב המשרדים הגדולים קימת מחלקה המתמחה בביקורת נתונים, מחלקת ענ"א - עיבוד נתונים אלקטרוני. היום בעולם שכמות הנתונים הולכת וגדלה ישנה חשיבות לבקרות ולביקורת הזו. חשיבות זו אינה רק בקרב המשרדים המבקרים אלא גם מקרב הארגון עצמו שיכול להפיק יותר מידע בזמן אמת ולכן יש חשיבות לגורם שיש לו הבנה פיננסית וטכנולוגית ולכן גם הארגונים שוכרים אנשי מקצוע לתוך הארגון. 2. אני סבור שלא, כיוון שלעבור לביקורת הקלאסית תוכל תמיד (כמובן שזה עלול להיות כרוך בפשרות כאלו ואחרות). 3. תלוי, לרוב אלו אנשי הי טק ולכן עבודתם קשורה לחו"ל. 4. אני לא יודע בדיוק את רמות השכר, אבל למיטב ידיעתי בענא השכר קצת יותר גבוה אולם זה תלוי בין משרד למשרד וכמובן ברקע שלך.
האם זו עבודה שמערבת פיתוח תוכנה? האם הדגש הוא על הצד החשבונאי ופחות על העבודה מהצד הטכנולוגי? אילו ויתורים יש לעשות אם חוזרים לביקורת הקלאסית?
בוגר מערכות מידע | 09:02  02/09/07
1. התפקידים הם מגוונים ומתחלקים לעבודת בקורת או ייעוץ. במסגרת הבקורת תעסוק בבקורת ענ"א, אם זה ניתוח תהליכים חשובים או בקורת קבצים, יש גם את הSOX שזה גם סוג של בקורת תהליכים– אם כי מי שעוסק בזה לא יאהב את ההגדרה שלי. במסגרת היעוץ, שכנראה מתאים לך יותר כי אתה בוגר מדעי המחשב מלווים אירגונים שמחליפים/רוכשים מערכת מידע וכדומה. התפקידים דורשים מיומנות בשני המקצועות ואף אחד לא יבקש ממך לכתוב קוד. אני באופן אישי נמשכתי יותר למחשבים והיום אני מנתח מערכות בבית תוכנה – במודול גביה. 2. אם אתה רוצה לעסוק בחשבות/מנהל כספים אתה צריך לפחות שנה בבקורת קלאסית, אם תזכר לאחר ההתמחות יתכן שתצטרך לחזור לבקורת קלאסית ולהתפשר בשכר עד שתתחזק בתחום הזה. 3. יש בתחום הזה הרבה עבודה בארץ ובחו"ל, יתכן שעבור חו"ל תצטרך לעשות רשיון CISA 4. בזמנו השכר היה מעט גבוה יותר, תלוי במשרד ובכמה אתה טוב. אני כבר 4 שנים לאחר התמחות כך שאני לא בעניינים, בהצלחה
rgf gdgd | 09:22  05/09/07
אילו מיומנויות, כלים ותכונות נדרשים מרו"ח העוסק בתחום זה? מה השכר הממוצע? לאחר שמסיימים את ההתמחות אפשר להתחיל מ-15K ומעלה?
בוגר מערכות מידע | 09:51  09/09/07
רצוי ידע במחשבים פורמלי או להגיע עם רקע בתכנות (כגון למודי מחשבים מוגבר בתיכון). כל השאר לומדים תוך כדי עבודה. אין לי מושג לגבי שכר ממוצע לאחר התמחות אבל בוודאות לא תקבל 15K לאחר התמחות, גם לא קרוב לזה.
סגור