פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
יעל | 21:38  01/01/07
אני עדיין לא מצליחה להבין מזה הנדסה! מה ההבדל בין כימאי למהנדס כימיה? מה זה בעצם אומר "מהנדס"? ולמה זה כל כך מבוקש?
מיכל תירוש | 11:57  02/01/07
מהנדס, בניסוח מאוד כללי, הוא אדם שעובד במערכת כלשהי בתפקידים כמו תכנון המערכת, פיקוח ובקרה עליה, שיפור תפקודה וכו'. יש תחומים שונים של הנדסה, אך המשותף לכולם הוא שהלימודים כוללים עיסוק מובהק בתחום הטכני- וזה אומר שיש בהם תמיד לימודי מתמטיקה גבוהה, פיזיקה, וכו'. ברוב המקרים גם כימיה. סוג התעשיה בה עובדים משתנה בהתאם לסוג ההנדסה הנלמד. הלימודים אורכים 4 שנים ובסופם יוצאים עם התואר מהנדס. למה זה תחום כ"כ מבוקש? טוב, קודם כל, אני לא בטוחה שכולם יסכימו עם קביעתך שזה תחום מבוקש. עם זאת, בהחלט ניתן לומר שבגלל שמדובר בתחום מאוד מעשי שבסיום הלימודים יוצאים עם מקצוע מוגדר וספציפי שלרוב יש לו גם דרישה בעולם העבודה, זה משהו שמושך לא מעט אנשים. בנוסף, לימודי ההנדסה לרוב אינם קלים, וגם זה אולי מוסיף ליוקרה של הפונים לתחום זה. מעבר לכך, אפשרויות התעסוקה הן לרוב די מגוונות והעבודה, לרוב מתגמלת מבחינה כלכלית. על ההבדל בין הנדסה כימית לכימיה, כדאי לך לקרוא כאן באתר. כתבי "כימיה" ותקבלי בצד קישורים להסברים על שני התחומים. בגדול, מעבר לפער של שנה בלימודים (מהנדס כימיה- 4 שנים, כימאי- 3 שנים), לימודי הכימיה מתמקדים יותר בעיסוק בחומרים עצמם בעוד שבהנדסת הכימיה יש עיסוק רב גם במערכת. יחד עם זאת, לשני התחומים יש הרבה מהמשותף. בהצלחה, מיכל
סגור