פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
קראתי שבמדעי התזונה צריך ממוצע בגרות 90ופסיכומטרי 600 בתל-חי ו620 באריאל...{ברחובות זה 104+ עם 650משהו כזה... } דפדפתי קצת באתר ויש אפשרות להתקבל כאשר ציון התקן 580 בתל חי ו600 באריאל... הכנסתי נתונים כמו ממוצע ציון בגרות 79 ופסיכומטרי 625 וזה הספיק. מהם הציוני תקן האלו ואם באמת דיי בכך בשביל להתקבל לתואר?! ד"א אחרי שנה א' בתל חי יש אפשרות להמשיך את הלימודים ברחובות??
מיכל תירוש | 19:50  06/01/07
ציוני התקן הם ציון משוקלל של הבגרות והפסיכומטרי, כאשר אופן החישוב משתנה לעיתים בין מוסדות ובין מסלולי לימוד שונים. ברמה העקרונית, אם את עומדת בציוני התקן שמפרסם מוסד כלשהו, זה אומר שסיכוייך להתקבל טובים. חשוב כמובן, לדעת ולקחת בחשבון, שנתוני הקבלה שמפרסמים המוסדות השונים הם משהו שבהחלט נתון לשינוי ומושפע מגורמים כמו כמות נרשמים, למשל. לכן, אני נזהרת ולא אומרת שאם את עומדת בנתונים, מקומך באותו מסלול לימודים ומוסד מובטח, כי ייתכן שיש 300 נרשמים עם נתונים יותר גבוהים משלך, ויש רק 200 מקומות, ואז רוב המוסדות יבחרו ב- 200 המועמדים עם הציונים היותר גבוהים. כך שאין כאן ביטחון מלא...אך הסיכוי שאת "בפנים" סביר וגבוה. באשר למעבר בין מוסדות- זה דבר שכלל אינו אוטומטי ומובן מאליו, מאחר והלימודים לא תמיד זהים וישנם מוסדות שלא יכירו לך בקורסים שלקחת במקומות אחרים, או שיסכימו להכיר בהם רק אם עברת ציון מסוים. לכן, אם יש לך מחשבה בכיוון כדאי לבדוק את העניין מראש, עם שני המוסדות ובמיוחד עם המוסד אליו את שוקלת לעבור. בהצלחה, מיכל
לירן כהן | 00:46  07/01/07
ניסחת את ההודעה בלשון נקבה ואני זכר :)) בכל מקרה תודה רבה!!
סגור