פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מיכל שלום. סיימתי לא מזמן תואר שני במדעי הרפואה בהצטיינות באוניברסיטה העברית ונותרתי בתתחושת "מה עושים עם זה עכשיו?". כשפניתי לפרופסורים וחברים באוניברסיטה לא קיבלתי רעיון על אף אופצית תעסוקה מלבד ללימודי המשך לדוקטוראט. כמובן שבתאוריה ניתן להשתלב בחברות פרמצטיביות וחברות ביוטכנולוגיה אך מלבד לחברת "טבע" זהו תחום די ארטילאי מבחינתי ואין לי מושג מאיפה להתחיל.הרשמה בחברות כח אדם לא עזרה לי עד כה מלבד להציע לי משרות של מכירות ושיווק בתחום שאיני מעוניינת בהן. הייתי מאוד שמחה לעבודה עם אנשים/ילדים ואיני שוללת חינוך והדרכה אך איני מעוניינת להיות מורה בבית ספר. כמו כן עברו בי מחשבות לעבור לתחומים טיפוליים יותר כמו פיזיותראפיה או ריפוי בעיסוק אך אני לא בטוחה שאעמוד בעוד 4 שנות לימוד באוניברסיטה, והשכר הזעום בעבודה במקצועות אלה מתסכלת. בעבר השתתפתי באבחון, כפי שאת מציעה לרבים בפורום, אך הרגשתי שההכוונה כללית מדי, פורסת אופציות לתחומי עניין רבים שיש לי אך לאו דווקא עוזרת לי להתמקד בחיפוש סוג עבודה ברמת המיקרו. אשמח מאוד לשמוע אם יש לך רעיונות איך לצאת ממעגלי המחקר באוניברסיטה, איך להתקדם בחיפושיי ולהמשיך באותו תחום של מחקר רפואי/ ביולוגי או תחום משיק. תודה רבה! הדר.
הדר | 17:12  08/01/07
מיכל תירוש | 20:53  08/01/07
הי הדר, נשמע שמה שאת בעצם מעוניינת בו זה למצוא עבודה שקשורה בתחום בו למדת. לכן, להתייעץ עם אנשים שלומדים או עובדים באוניברסיטה יכול להיות פחות רלוונטי, מאחר וזה מקום עבודתם ואולי אינם חשופים לאפשרויות שונות. מבין הסובבים אותך הייתי, לכן, פונה לאותם אנשים ששותפים בפרוייקטים גם מחוץ לאוניברסיטה. באופן כללי, הדרך היא לראות מה יש שם בחוץ ולנסות לאתר תפקידים שנראים לך מעניינים ושתוכלי להשתלב בהם. למשל, אם את מעוניינת בתפקידי חינוך והדרכה, שאינם הוראה, דרך טובה היא לפנות לגופים שעוסקים בהדרכות כאלה (למשל גופים כמו רשות שמורות הטבע, החברה להגנת הטבע והצומח, פארקים שונים, מתנס"ים, חברות טיולים, וכו'). ניתן לחפש פרסומים שלהם בעיתונות אך יהיה זה נבון יותר לנסות ולפנות אליהם, לברר על סוגי המשרות והתפקידים שקיימים בהם ולהציע את שירותיך. אם הכיוון הוא חברות תרופות וביוטכנולוגיה, כדאי להיכנס לאתרים של חברות כאלה (יש חברות בתחום מלבד טבע) ולראות אלו תפקידים נדרשים שם. אם תוכלי ליצור קשר עם מישהו שעובד שם שיוכל לכוון ולהנחות אותך יותר, מה טוב. בהקשר זה, חברות השמה המתמחות בתחום, למשל, הן רעיון טוב. אך לא כדאי להסתפק בהן אלא לנסות ולפנות ישירות, ואולי אפילו לשלוח קו"ח עם מכתב שמסביר שברצונך להשתלב בחברה בתפקידים שונים (ולהציע תפקידים), גם אם אינך פונה לתפקיד ספציפי. זה בהחלט מקובל. כך שיש כל מיני דרכים, אך העיקרון הוא לא לחכות שהמשרות ימצאו אותך, אלא להיכנס להילוך אקטיבי של חיפוש אחר תפקידים ומקצועות. הרי מחקר רפואי/ ביולוגי יש במגוון מוסדות/ מכונים/ חברות. החוכמה היא לאתר אותן (גלשי באינטרנט, בדקי בדפי זהב, בררי עם אנשים מחוץ לאוניברסיטה ואולי גם בתוכה, אך כאלה שמחוברים גם לעולם שמחוץ לה), לפנות, למצוא את הנישה שיכולה להתאים לך ולשכנע אותם לקחת אותך. הדרך לא קלה, אך זה בהחלט אפשרי, וזה בעצם מה שנקרא לחפש ולמצוא עבודה. בהצלחה, מיכל
סגור