פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מור | 18:51  09/01/07
מיכל שלום, אני בת 21 ומתלבטת בנוגע לקריירה מקצועית.., הלכתי לייעוץ שלא כ"כ עזר, הרגשתי שאני לא מתחברת לדברים שנאמרו שם. לאחר בירור עם עצמי הגעתי למסקנה שאני מאוד נמשכת לנושא של הכוונה מקצועית, מיון וראיונות תעסוקתיים, ייעוץ לימודי וניהול עובדים. שמתי לב שאני מאוד טובה ב"לאבחן" אנשים, במילים אחרות אני קולטת אנשים מאוד טוב. אשמח לשמוע את עצתך בנוגע לתחומי לימודים שבהם אוכל להשתלב ביחס לנטיותיי. תודה,מור.
מיכל תירוש | 21:37  09/01/07
ממה שאת מתארת זה נשמע שכיוונים רלוונטיים הם לימודי משאבי אנוש/ שירותי אנוש או מדעי ההתנהגות/פסיכולגיה ומשם לנסות להמשיך לכיוונים תעסוקתיים (כמו תואר שני בייעוץ תעסוקתי, בייעוץ ארגוני, בהתנהגות ארגונית, לימודי עבודה וכו'). בהצלחה, מיכל
מור | 15:02  10/01/07
תודה על התשובה! אשמח אם תעני לי על השאלות הבאות: מה אפשר בעצם לעשות עם תואר בשירותי אנוש, כלומר איך זה קשור לנטיות שהזכרתי קודם? וכן- הרבה אנשים שהתחילו ללמוד פסיכולוגיה אומרים לי שהלימודים הם סוג של "מלחמת הישרדות" , מאוד קשה להתקבל לתואר שני וזה ארוך ומייגע, מהי דעתך בעניין? עם לימודי מדעי ההתנהגות הבנתי שאין כ"כ מה לעשות אחרי תואר ראשון, וזה נשמע לי קצת כללי מדיי, לא? האם יש תואר בייעוץ תעסוקתי, אם כן היכן אפשר ללמוד את זה? ושאלה אחרונה, מבין כל האפשרויות שהצעת מהי לדעתך האופציה הכי יעילה ופרקטית להגשים את נטיותיי ויכולותיי המקצועיות שהזכרתי? (ד"א- מבחינת נתונים, יש לי פסיכומטרי 590 ובגרות 10.1) סליחה על העומס, מור.
מיכל תירוש | 13:12  11/01/07
הי מור, מאחר והתייחסתי לנושא של לימודי מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה וכו' בהרחבה בעבר, אנא דפדפי אחורה וראי התייחסויותי לנושא זה. אני מאינה שתקבלי שם מענה על רוב השאלות ששלאת אם לא על כולן. לגבי תואר במשאבי אנוש, מציעה שתבררי על התחום ותקראי עליו. אני מאמינה שזה ייתן לך את התשובות הרצויות. את יכולה לעשות זאת דרך איתור מוסדות לימודים בתחום פה באתר, וקריאה על המסלול כפי שהוא מתואר ומוסבר ע"י כל מוסד, או בסרית מקצועות. תואר בייעוץ תעסוקתי הוא תואר שני בפסיכולוגיה, כך שעליך קודם להשלים תואר ראשון ואז להתקבל למסלול זה באחד מהמוסדות שמאפשרים לימודים אלה. לגבי מה האפשרות הכי מתאימה בשבילך, נראה לי שכדאי שקודם תבררי קצת על הכיוונים והאפשרויות, תראי מה יותר מושך אותך ואז תבררי גם על נתוני הקבלה. זה אמור לתת מענה טוב, וחבל להתחיל לדבר על מה סיכוייך בכיוון זה או אחר, לפני שבדקת מה יותר מעניין אותך בעצם. כך שיש לך קצת עבודה :)לפני שמגיעים לענות על שאלה כזו... בהצלחה, מיכל
מור | 18:56  11/01/07
איפה אפשר לעשות תואר שני בפסיכולוגיה תעסוקתית? (הבנתי שהתארים השניים בפסיכולוגיה הם ב: קלינית,חברתית, שיקומית, התפתחותית, רפואית וארגונית) והאם תואר שני בלימודי עבודה באונ' ת"א שקול לתואר כזה? תודה על הסבלנות..
מיכל תירוש | 10:02  14/01/07
התואר השני בפסיכלוגיה תעסוקתית הוא לרוב מסלול אפשרי בתוך מה שמוגדר לרוב כתואר בפסיכולוגיה "תעסוקתית ארגונית" (למשל באוניברסיטת חיפה). לדעתי, האוניברסיטאות שמאפשרות כיום הכשרה בכיוון התעסוקתי הם חיפה, בר אילן ואולי גם ירושלים. בת"א אין אפשרות כזו וגם בבאר שבע לרוב אין דגש על כיוון תעסוקתי. בנוסף, קיים מסלול שמתמקד בפן התעסוקתי במסגרת התארים השניים שמציעה המכללה האקדמית- תל אביב יפו. תואר בלימודי עבודה אינו שקול. בהצלחה, מיכל
סגור