פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
יצאתי מהצבא על 21 ( נפשי )... יש מה לחשוב ללמוד הנדסת חשמל ואלקטרוניקה?... או שהסיכויים להתקבל ללא שירות צבאי ( ו- 21)...הם קטנים ביותר?.... בכלל המקצוע הזה....למצוא עבודה בו זה בשמיים או שיש ביקוש למהנדסי אלקטרוניקה .....?..
הי, קודם כל הפרופיל הצבאי אינו מהווה שיקול בקבלה ללימודים במוסדות אקדמיים. לדעתי לא רק שלא שואלים על זה, אלא וודאי שזה לא מהווה פרמטר בהחלטה את מי לקבל או לא. מה שקובע זה נתונים כמו ממוצע בגרויות, פסיכומטרי, ובתחומים נוספים גיל/ניסיון/ ראיון אישי וכו'. כך שכאמור- לא משנה אם עשית צבא או לא ולמה וכמה- על הלימודים זה לא ישפיע. המקום בו אולי זה כן יכול להשפיע זה אח"כ כאשר תנסה להתקבל לעבודה, וזה משהו, דרך אגב, שיכול להשפיע על קבלה לעבודה בכל תחום שהוא (לא רק הנדסה). למה הכוונה? הכוונה לכך שיש חברות וארגונים שלא יקבלו אנשים שלא שירתו בצבא- זה יכול להיות ארגונים ממשלתיים או אזרחיים, שמבחינתם זה משהו שהם דורשים כניסיון הכרחי. דרך אגב, כעקרון זה לא בהכרח חוקי לפסול מישהו לעבודה כי לא עשה צבא או על בסיס פרופיל צבאי, אך יש לקחת בחשבון, שזה עדיין קורה לפעמים. כך שזה שלא עשית צבא לא משפיע על הלימודים, אך עלול להשפיע על מציאת העבודה אחריהם! לגבי ביקוש למהנדסי אלקטרוניקה- בהחלט קיים. במגוון מסגרות. כך שגם אם לא עשית צבא, אני מאמינה שתוכל למצוא חברה או גוף אזרחי שיעסיקו אותך. בהצלחה, מיכל
סגור