פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
חן | 08:11  11/01/07
שלום, אני בת 19 וכרגע נמצאת בשירות לאומי. בשנה הבאה אני מעוניינת להתחיל ללמוד באוניברסיטה. בתיכון למדתי במגמת ביולוגיה, מאוד אהבתי את הלימודים במגמה וסיימתי בציונים מאוד גבוהים (גם בשאר המקצועות). הקדשתי הרבה מחשבה לשאלה מה ללמוד בשנה הבאה והבנתי שהתחומים שהכי מעניינים אותי הם ביולוגיה (עם התמקדות באדם), ופסיכולוגיה. הבנתי שבבר-אילן יש מסלול שפחות או יותר משלב בין התחומים האלה (וגם משלב תחומים נוספים), הנקרא מדעי המוח. השאלה שלי היא מה ניתן לעשות עם תואר ראשון (או תואר שני) במדעי המוח? יש לתואר שכזה ביקוש בשוק העבודה? תודה מראש, חן.
מיכל תירוש | 14:43  11/01/07
הי חן, התייחסתי לנושא לפני יומיים. את מוזמנת "לדפדף" אחורה בפורום ולראות את תשובתי בעניין זה. בהצלחה, מיכל
חן | 17:19  11/01/07
דפדפתי אחורה וקראתי את ההודעות שנוגעות למדעי המוח. אני מבינה שבעצם לאחר שלומדים מדעי המוח ניתן לעסוק בעיקר במחקר (או שצוין עוד משהו שפספסתי?). מה המשמעות של זה? איך נראה בעצם יום עבודה של חוקר? יש ביקוש לזה? תוכנית הלימודים של מדעי המוח נראית לי מאוד מעניינת אבל לא הייתי רוצה למצוא את עצמי עם מקצוע שאין לי יותר מדי מה לעשות איתו...
מיכל תירוש | 09:50  14/01/07
הי חן, אחרי לימודי תואר ראשון במדעי המוח- אפשרות אחת היא בהחלט לפנות לתחום של מחקר בנושא זה ובנושאים קרובים. העבודה היא לרוב בצוותים שחוקרים יחד (במעבדה כלשהי) היבט מסוים שקשור לנושא- עורכים ניסויים, מפתחים תיאוריות ובודקים אותן וכו'. כך שבגדול, מדובר בעבודת מחקר= קריאת הרבה חומר+ עבודת מעבדה וכו'. יש ביקוש לחוקרים בתחום זה למרות שכמו בהרבה תחומי מחקר אחרים, גם התחרות לא קטנה. אפשרות אחרת היא להמשיך בלימודים הקשורים בפסיכולוגיה (לא בהכרח בעיסוק מחקרי) וכבוגרת מסלול זה את יכולה לפנות לתואר שני בתחומי הפסיכולוגיה כמו כל אדם שלמד תואר ראשון בפסיכלוגיה (גם אם לא במסלול של מדעי המוח). האפשרויות כאן, כמובן, מגוונות למדי. בנוסף, כמו בכל תואר ראשון, יש אפשרות לפנות לכיוונים אחרים של תואר שני שקשורים לאחד מהתחומים שלמדת או לכיוונים אחרים (כמו למשל תואר שמהנל עסקים). בהצלחה, מיכל
חן | 08:44  15/01/07
סגור