פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אם תוכלי בבקשה בכל זאת לענות על שאלתה של מאיה מה 19.1 בקשר לחשיבות מקום לימודי התואר בעיני המעסיקים. היא נוגעת גם אליי בתחום מדעי ההתנהגות תואר ראשון ובדפדוף לאחור עמדת על הבדלי הלימודים עצמם במוסדות השונים ולא על התואר שמתקבל בהם וחשיבותו בשוק. האם עדיף ללמוד במכללה שהיא שלוחה של אוניברסיטה כדי לזכות בתואר של האוניבסיטה? תודה רבה.
את שואלת האם יש הבדל בין התארים ואיך מגיבים אליהם מעסיקים? אלה שתי שאלות שאין להן תשובה אחת ברורה. עקרונית, לא אמור להיות הבדל בין התארים, תואר ראשון זה תואר ראשון ולא אמור להיות משנה היכן למדת אותו. כל עוד הוא מוכר בארץ ומאושר ע"י המל"ג, זה מה שחשוב ולא אמורים להיות הבדלים. בפועל,הרבה מעסיקים מנסים לעשות לעצמם "חיים יותר קלים" ויוצאים מתוך התפיסה שאם מישהו למד באוניברסיטה, זה אומר שמראש כישוריו גבוהים יותר (הרי הוא התקבל לאוניברסיטה) וכנראה למד ברמה יותר גבוהה, ולכן, עלולים להעדיף אותו על פני בוגר מכללה. קביעה כזו, מקלה עליהם את המיון והבחירה של מעומדים, כאשר למשרה כלשהי יש הרבה מאוד פונים. התפיסה הזו, כמובן, לא בהכרח נכונה, כי יש הרבה אנשים שמעדיפים ללמוד במכללה על פני אוניברסיטה משיקולים שונים (יותר יישומי, יותר נוח, אוירה יותר טובה) והם יכולים להיות הרבה פעמים לא פחות, ואולי אפילו, יותר מוכשרים מאלה שלמדו באוניברסיטה. בנוסף, יש מכללות בהן רמת הלימודים גבוהה מאוד והדרישות מקבילות ולעיתים עולות על הנדרש באוניברסיטאות- אך, הרבה פעמים מעסיקים יעדיפו לקצר תהליכים מבחינתם בכך שייקחו בוגר אוניברסיטה על פני להתחיל ולבדוק כל מועמד לתפקיד לגופו (תהליך שדורש הרבה זמן ומשאבים). העניינים, כמובן מסתבכים כשמדובר בבוגר של מכללה שהיא שלוחה של אוניברסיטה- וזו בדיוק דוגמא למה הניסיום להחליט שאוניברסיטה זה כאילו יותר טוב ממכללה, הוא מאוד בעייתי. כי מה עושים עם מן "יצור כלאיים" שכזה? האם זה יותר קרוב למכללה או לאוניברסיטה?? כך שכול העניין, הוא כאמור בעייתי מאוד ואין כאן כללים או חוקים כתובים. זה תלוי מאוד במעסיקים ובתנאים הקיימים. אני מכירה חברות שמי שעומד בראשן הם בוגרי מכללה מסויימת, אשר נותנים עדיפות לבוגרי אותו מוסד כי הם יודעים שהרמה שם גבוהה ביותר, גם בהשוואה לאוניברסיטאות. לעומת זאת, יש כמובן גם מקרים הפוכים. כך שאין דרך לדעת לכאן או לכאן, ואין כאן תשובה אחת נכונה. אני יודעת שזה לא מקנה וודאות, אך מצד שני, יש לקחת בחשבון שבכל הקשור לשוק העבודה, אין וודאות באופן כללי...הדבר העיקרי עליו ניתן לבנות הוא על עצמך, ולנסות לצבור כמה שיותר ידע וניסיון, להצליח בכיוון ובתחום בו בוחרים, לדעת לשווק את עצמך נכון, ולא למהר ולהיכנע! היכולות האישיות והני\חישות זה משהו שפותח הרבה מאוד דלתות, לא משנה איפה למדת. בהצלחה, מיכל
סגור