פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
רוית | 13:25  28/01/07
שלום רב, אני מעוניינת ללמוד יעוץ ארגוני. הבנתי שזה מקצוע הנלמד רק מתואר שני ותואר ראשון נעשה דרך סוציולוגיה/מנהל עסקים. ממוצע הבגרויות שלי הוא 102 וציון הפסיכומטרי הוא 641. באוניברסיטת ת"א אני יכולה לעשות תואר ראשון בסוציולוגיה ואנתרפולוגיה, אך הם אינם יודעים אם אפשר להמשיך משם לתואר שני ביעוץ ארגוני. במכללת ת"א-יפו נאמר לי שאני צריכה להוציא ממוצע מעל 90 בתואר משולב של פסיכולוגיה וסוצולגיה, ע"מ להתקבל ללימודי תואר שני בירושלים. השאלה שלי האם אוניברסיטת ירושלים היא המוסד היחידי בארץ ללימודי יעוץ ארגוני? כייון שהדרישות שלהן מאד גבוהות. והאם דרך תואר ראשון באונ' ת"א בסוצ' ואנתרפולוגיה, לא אצטרך ממוצע מעל 90 כמו במכללה? בברכה, רוית.
מיכל תירוש | 15:02  29/01/07
הי רוית, מאחר ונתוני קבלה ודרישות קבלה משתנות כמעט כל שנה, ובוודאי שבין מוסדות שונים, אין לדעת אם מה שאומרים לך עכשיו יהיה נכון כאשר תסיימי את לימודיך (לפחות מבחינת הציונים הנדרשים). כך שגם אם היום הדרישה בי"ם היא לממוצע של 90 (דבר שאיני יודעת אם אכן מדוייק, ואת גם לא כותבת באיזה תואר שני מדובר- סוציולוגיה? מנהע"ס? האם נדרש גם GMAT?), אף אחד לא מבטיח שזה מה שיהיה בהמשך... לגבי מקומות בהם ניתן ללמוד את התחום, וודאי שיש עוד מקומות חוץ מירושלים- אוניברסיטת ת"א, הטכניון, בן גוריון, אוניברסיטת חיפה, המכללה למנהל, המרכז הבינתחומי, וכו' הם רק חלק מהדוגמאות...כאשר, שוב, כל אחד מהמוסדות דורש דרישות אחרות. גם כתואר ראשון ניתן ללמוד מגוון תחומים- סוציולוגיה, כלכלה, מדעי ההתנהגות, פסיכולוגיה, וכו'. כך שהאמת היא שיש המון אפשרויות ומה שצריך זה למצוא את הדרך שנראית הכי מתאימה לתחום העניין שלך ולכישוריך. ולגבי ייעוץ ארגוני בכלל, את מוזמנת לקרוא יותר ע"י דפדוף אחורה בפורום. התייחסתי לכך די הרבה בעבר. בהצלחה, מיכל
רוית הראל | 17:09  29/01/07
קודם כל תודה רבה. אני שמחה שיש עוד מוסדות לימוד, לי פשוט אמרו שניתן רק בירושלים. התואר הראשון שאני מעוננינת לעשות הוא בפסיכולוגיה, אך לאוניברסיטת ת"א אני יכולה להתקבל רק לסוציולוגיה ואנתרפולוגיה. היועצם שם לא ידעה להגיד לי אם אני יכולה להתקבל מהתואר הראשון בנושא זה לתואר שני ביעוץ ארגוני, אז אשמח אם תעני על זה. חוץ מזה אני מאד ארצה לדעת אם תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוצולגיה במכללת ת"א-יפו פחות נחשב מתואר ראשון בסוציולוגיה באוניברסיטת ת"א, לגבי התואר השני? כי השאיפה שלי היא להיות בוגרת תור שני באוניברסיטה ולא במכללה. כמו כן אני אדפדף אחורה לראות את התשובות הנוספות שנתת לגבי יעוץ ארגוני.
מיכל תירוש | 21:45  29/01/07
אחרי תואר ראשון בסוציולוגיה לרוב לא תוכלי להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה ארגונית, אך הדרך בהחלט פתוחה הן לתואר שני בסוציולוגיה ארגונית, והן לתואר שני במנהל עסקים (אחרי השלמות ו- GMAT כמובן), ומשניהם ניתן להיות יועצים ארגוניים. כך שאם הכיון הוא לא בהכרח פסיכולוגיה, לא צריכה להיות בעיה. לגבי "מה יותר נחשב" זו מסוג השאלות שפשוט אין עליהן תשובה. נכנסים יותר מדי שיקולים, כמו איזה ממוצע תקבלי בכל מוסד, מה בדיוק לומדים בכל מסלול וכו'. בכלל, כל העניין של הבדלים בין מכללות לאוניברסיטאות הוא מאוד בעייתי ואין כאן תשובה אחת נכונה. בוודאי שלא כאשר מנסים לחזות איך זה ישפיע על קבלה לתואר שני בתחום מסוים, אותו ניתן ללמוד במגוון דרכים ובמגוון מוסדות. כך שלצערי, אין כאן תשובה אחת, ועליך לבחור בהתאם למה שנראה לך כיותר כדאי- כשההימור שלך בעניין הזה טוב בערך כמו ההימור שלי. לגבי השאיפה ללמוד תואר שני דווקא באוניברסיטה, שוב, אני לא חושבת שהיא תמיד נכונה וכדאית, יש תחומים בהם מכללות מסויימות לא פחות טובות מהאוניברסיטאות, ואולי אפילו יותר מוכרות בארץ ובעולם. כך שכל מקרה לגופו... בהצלחה, מיכל
סגור