פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
נועה | 14:50  29/01/07
שלום מיכל, אני מתחבטת כבר מספר חודשים לגבי לימודי תואר ראשון בין שני תחומים: עבודה סוציאלית ומדעי ההתנהגות- פסיכולוגיה. שני התחומים מעניינים אותי מאוד אם כי בחשיבה לעתיד ישנה השאלה של מה פרקטי יותר. לפי מיטב הבנתי קשה מאוד להתקבל לתואר שני במדעי ההתנהגות (שמושך אותי קצת יותר) הלימודים מאוד תחרותיים והרבה אנשים שלא מתקבלים נשארים עם תואר לא ממש מעשי ביד או שנאלצים להתפשר על תואר שני אחר. לעומת זאת עבודה סוציאלית לאחר התואר הראשון כבר ניתן לעבוד בתחום, אך ידוע שהשכר בתחום נמוך ההשקעה העצמית רבה, לא מתגמלת ולעיתים קשה מנשוא. בנוסף מדעי ההתנהגות הוא תואר רחב ממנו ניתן לצאת לתחומים שונים ועבודה סוציאלית הוא כיוון אחד. אני שומעת דעות שונות של סטודנטים וקרובים וקשה לי מאוד להחליט בין השניים ואודה לך אם תוכלי לייעץ לי ע"פ הלבטים שציינתי. שאלה נוספת היא האם ניתן לצאת מעבודה סוציאלית לתחום טיפולי יותר המתעסק בפרט? תודה רבה :)
הי נועה, אני חושבת שמה שאת כותבת מתאר יפה את המצב. אכן, כבר לאחר תואר ראשון בעו"ס יוצאים עם מקצוע מוגדר בו ניתן לעבוד, בעוד שאחרי מדעי ההתנהגות/ פסיכולוגיה, לא יוצאים עם מקצוע מוגדר (לשם כך דרוש תואר שני, שהקבלה אליו קשה, או לימודי המשך בכיוונים שונים). עם זאת, זה נובע מכך שתואר במדעי ההתנהגות הוא רחב יותר, ולכן לכאורה פותח יותר אפשרויות. מצד שני, משניהם ניתן להמשיך לכיוונים טיפוליים, ובהחלט ניתן להתמקד בכיוון של טיפול פרטני גם אחרי לימודי עו"ס (יש למשל מסלול של תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית שדומה מאוד למסלול הקליני בפסיכולוגיה). כך שלמעשה, ההבדלים לא כאלה גדולים, וודאי שלא אם חושבים על אפשרות של לימודי המשך. השכר, דרך אגב, הוא נמוך ברוב המקצועות הטיפוליים (במיוחד בתחילת הדרך), כך שגם זה לא ממש יוצר הבדל גדול בין שני התחומים (פסיכולוגים בתחילת הדרך מרוויחים משכורות "מצחיקות" למדי). כך שנראה לי שההכרעה צריכה לבוא מהבנה מה ההבדל בין שני התחומים וגם איזשהו מושג מה את רוצה לעשות בהמשך הדרך. למשל, אם הכוונה היא ללמוד 3 שנים ואז לצאת לעבוד, ברור שעו"ס יותר פרקטי. אך אם בכל מקרה את לוקחת בחשבון המשך לימודים, אולי שווה לחשוב על פסיכולוגיה. אם ברור לך שאת צריכה לימודים מעשיים- עו"ס יותר מתאים. אך אם סביר להניח שתרצי לעסוק ברמת הפרט, אולי כדאי להתחיל מפסיכולוגיה (למרות, שכאמור, גם מעו"ס ניתן להגיע). אם הכיוון הוא יותר של משאבי אנוש וכו'- ניתן להגיע לכך מעו"ס, אך יותר מקובל מדעי ההתנהגות, וכו'. כך שהשאלה היא לאן השאיפה בטווח הארוך, מה נתוני הפתיחה שלך, ובכלל- כמה את מוכנה להשקיע ומה יותר חשוב לך. בהצלחה, מיכל
סגור