פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מהי ספריית מקצועות? ספרית מקצועות זוהי ספריה שמכילה חומר על המקצועות השונים הקיימים (ומנסה לכלול את כל המקצועות שישנם בעצם). איזה סוג חומר יש בה? קודם כל יש בה הסבר על מהות המקצועות, היכן עובדים במקצוע, מה הוא כולל, אילו דרישות וכישורים הוא דורש וכדומה. לעיתים מצורפים גם ראיונות עם אנשים שעובדים באותו מקצוע שגם הם מסייעים להבין במה מדובר ואת הצדדים השונים של אותו תחום עיסוק. מעבר למידע על המקצועות עצמם, יש בספריה הסבר איך רוכשים את אותו מקצוע (איזו הכשרה הוא דורש) ומידע על מקומות ההכשרה שקיימים בארץ לכל תחום. בנוסף, לעיתים כוללות ספריית המקצועות גם קטעי עיתונות שיכולים לעזור לנו להבין מה קורה עם המקצוע נכון להיום ולהתעדכן במה שנכתב עליו. היתרון של ספרית מקצועות על פני מידע שניתן להשיג בדרכים אחרות (למשל דרך האתר שלנו) הוא שהמידע באינטרנט לרוב מתמקד במוסדות הלימוד ומתאר מהם מסלולי הלימוד שקיימים בכל מוסד. לעומת זאת, ספריית המקצועות מתמקדת במקצועות עצמם, ורק אח"כ מפנה אל מוסדות לימוד והכשרה, לכן הרבה פעמים יש בה התייחסות גם לתחומים שאינם נלמדים במוסדות הלימוד ה"קונבנציונאלים" או למסלולי הכשרה יותר ייחודיים. עוד יתרון- זה שלרוב יש בספריה קטלוג שכולל את כל המקצועות שמופיעים בה (שזה אמור להיות בעצם כל המקצועות שידועים וקיימים), ועיון ברשימת המקצועות יכול לתת מידע על מקצעות מעניינים שלא חשבנו עליהם מראש. היכן יש ספריות מקצועות? לצערנו, בגלל שספריה כזו דורשת השקעה רבה, בארץ יש מעט מאוד ספריות מקצועות. המקומות שבהן עדיין יש ספריות כאלה הם- בחיפה- המרכז לייעוץ של אוניברסיטת חיפה. בירושלים- הספריה של מכון הדסה (שהיום עבר לבעלות מכון אדם- מילא) בת"א – ספריה במרכז לייעוץ של אוניברסיטת תל אביב ספריית מקצעות ממוחשבת (שמה מית"ם) במכון אדם- מילא. השימוש בספריות כרוך בתשלום (אשר משתנה בין הספריות השונות).
סגור