פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
פילוס | 22:28  02/02/07
שלום רב, אני נמצא בבעיה קשה ומבקש קצת אור על הפרשה הזאת. אני מתחיל השבוע פיזיקה לבגרות 5 יח"ל בקורס באחד מבתי הספר הטובים ביותר בתחום. ציון הפסיכומטרי שלי כמו גם הסכם הנוכחי אינו מאפשר קבלה לטכניון לחוג שאני מעוניין בו כמו גם חוגים רבים אחרים משום שמדובר בסכם נמוך. אני ממש ממש אובד עצות משום שאני מעוניין להירשם עוד השנה ולהתחיל באוקטובר לאחר שציון פיזיקה יגיע והכל יתבהר יותר אם אני באמת עומד בכל זה. כרגע אני ממש ממש מעוניין לשפר את הפסיכומטרי שלי (650) ואני פשוט מרוב היסטריה מתכוון לנסות בכל הכוח להכנס לקורס פסיכומטרי למועד אפריל. (שכבר החלו לא מזמן) אני רוצה להתייעץ ולדעת האם זה באמת יכול להצליח? בהתחשב בעובדה שהחומר עוד טרי אצלי ואני לא צריך לחרוש ולחפור כמו פעם ראשונה.. מלבד זאת האם ניתן בכלל לשלב בין פיזיקה לזפסיוכמטרי<? (עד אפריל) ואז להתמקד בכל הכוח בפיזיקה. החשש שלי הוא שלא אספיק אם אחכה עד לסיום פיזיקה וגם לא ישארו לי כוחות אחרי קורס כזה להתחיל פסיכומטרי ולהשקיע בו מחדש כי עד אז אשכח הרבה דברים.... מבקש עצה, מה לעשות??? אגב- לא יכול לחכות עוד שנה זה קריטי... תודה :)
מיכל תירוש | 11:22  04/02/07
אני מבינה את הלחץ ואת השאלה, אך לצערי, זה מסוג הדברים שאף אחד חוץ ממך לא יכול ממש לדעת (גם לא אלה שמכירים אותך הכי מקרוב, לדעתי). אתה שואל על כוחות, יכולות, מה עמוס מידי ומוגזם ומה עוד אפשרי- וזה משהו שהוא אישי ושונה מאדם לאדם. אף אחד חוץ ממך לא יכול לדעת אם אחרי השלמת 5 יח' פיזיקה יהיה לך יותר כוח לפסיכומטרי מאשר אם תעשה את שניהם במקביל. אף אחד גם לא יוכל לצפות אם כן/ לא תזכור דברים כעבור X זמן. כך, שאין לי יכולת לענות לך. אם לדבר במישור הכללי, להרבה מאוד אנשים, לעשות הכל יחד ככל הנראה יהיה קשה למדי. מצד שני, אולי יש לך המון כוחות, מוטיבציה וזמן + יכולת לשבת הרבה "על התחת" אז אולי אתה מאלה שזה כן יילך להם? לצערי, איני יכולה לייעץ לכאן או לכאן, רק שתקשיב לעצמך ותנסה להבין מה יכול להיות הכי נכון. מה שברור הוא שאם תהיה לחוץ מהבחירה שלך, כנראה שיילך פחות טוב...אז נסה לבחור בכיוון שיפחית קצת את הלחץ והחששות ושתחוש עמו יותר בנוח. בהצלחה, מיכל
סגור