פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אורן | 13:07  05/02/07
מיכל שלום, אשמח באם תוכלי לעזור לי בהתלבטות. אני חייל לקראת שחרור, ולאחר שאשתחרר אני רוצה ללמוד באוניברסיטה. פסיכומטרי עשיתי ואני מכיר כבר את האוניברסיטאות, תחומי הלימוד וכו'. בסופו של דבר, הגעתי לכך שהתלבטותי היא בין שני מקצועות: משפטים בעברית או יחב"ל בעברית, כאשר השאיפה היא בכל מקרה ללמוד בשילוב תכנית "אמירים" לסטודנטים מצטיינים (יש לי נתונים מספקים). יחב"ל הוא תחום שמעניין אותי מאוד, לעומת זאת, אינני יודע מה אפשרויות התעסוקה בתחום לאחר סיום הלימודים (ליתר דיוק- אני יודע מה חוסר-האפשרויות). נראה לי שאם אצליח למצוא עבודה בתחום, היא תוכל להיות מעניינת (משרד החוץ למשל, עיסוק בדיפלומטיה וכד'). אני סבור שהסיכויים לכך נמוכים, ואודה לך עם תעמידי אותי על טעותי. משפטים נראה לי כתואר יותר "פרקטי" (שמעניין אותי גם כן) שאפשר להתפתח ממנו כמעט לכל כיוון שאפשר להתפתח מיחב"ל ואף יותר, כי הוא מקנה מקצוע (אכן השוק מוצף, אבל מסתדרים). אם כן, מדוע אני מתלבט? אני מתלבט מכיוון שאינני יודע לגמרי מה ארצה לעשות לאחר הלימודים. אולי ארצה לעשות תואר שני בארץ, אולי ארצה לעשותו בחו"ל, אולי ארצה לעבוד בארץ, אולי ארצה לעבוד בחו"ל... חוששני כי משפטים הוא תואר מאוד "ארצי" וקשה "לייצא" אותו למדינות אחרות, בהן המשפט הוא שונה. אני פוחד "לסגור דלתות". מה גם, שאמנם קוסם לי להיות עורך דין, אבל קוסמת לי גם התעסקות בדיפלומטיה, אולם שוב- אינני יודע מה הסיכוי להשתלב בתחום הזה, גם לאחר סיום לימודי יחב"ל. לא הצלחתי למצוא אינפורמציה מספקת בנושא, ולכן אשמח אם תוכלי לאשר או להפריך כמה מתחושותי, ולשתפני בדעתך בעניין. תודה רבה.
סגור