פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, אני חיילת שהשתחררה לא מזמן ועדיין לא מקובעת מה ללמוד, לפני שאני רוצה לבחור סופית את ההתחום בו ארצה ללמוד אני רוצה לבדוק את שוק העבודה וכמה שכר יש במקוע ושום מקום לא נותן לי את המידע הספציפי הזה אז אני פונה אליכם לעזרה. התחום ההתחלתי בו רציתי ללמוד בו היה ביולוגיה אך לאחר התלבטויות רבות הבנתי שאין הרבה תחומים בהם אוכל לעבוד בהם בארץ. לאחר חשיבה רבה אני כרגע מעוניינת ללמוד חינוך מיוחד, בניגוד לביולוגיה יש המון מקומות עבודה בהם אוכל לעבוד אך הבעיה העיקרית שלי כרגע היא שאני מפחדת שאני אלמד והוציא תואר בסופו של דבר התחום הזה לא ישתלם לי כספית כלל.. השאלה שלי היא האם אני צריכה לדאוג ולשקול תחום אחר או שאני צריכה להמשיך בזה?
מיכל תירוש | 16:46  07/02/07
עקרונית, רוב הלומדים חינוך מיוחד משתלבים אח"כ במערכת החינוך ואז השכר אינו מאוד גבוה (שכר של מורה). עם זאת, אחרי תואר ראשון בתחום אפשר להתפתח לכיוונים שונים שמאפשרים גם עבודה עצמאית, למשל, ובמקרים אלה לעיתים ניתן להרויח יותר (למשל אם את רוכשת הכשרה של מאבחנת דידקטית, עוסקת בהוראה מתקנת, לומדת תחום של תרפיה כזו או אחרת, וכו'). כמובן, שזה לרוב לא מיידי, ויש צורך בניסיון כדי להצליח ולהרויח יותר, אך זה בהחלט אפשרי. אם עליך לשקול בעקבות מצב זה תחום אחר, זה כבר תלוי בך. אין ספק שבכל מקצוע שעוסק יותר באנשים, סביר להניח שלא תרוויחי, כמו למשל בהיי טק, אך מצד שני אפילו בהייטק מתחילים משכר יחסית נמוך ברוב המקרים... וכפי שאני תמיד אומרת, לדעתי הסיכוי של אנשים להרויח יותר הוא בתחומים בהם הם יותר טובים ואשר בהם הם יהנו ויצליחו יותר. כך שאולי כדאי ללכת לפי מה שנכון עבורך ולסמוך על עצמך שתצליחי בתחום אותו תאהבי, מאשר לבחור לפי שיקולים זרים, שבכל מקרה אין לבטוח בהם... בהצלחה, מיכל
סגור