פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
מורן עזימי | 22:02  12/02/07
מיכל שלום! שמי מורן, אני בת 19 ואני מעוניינת ללמוד במסגרת אקדמאית שנה הבאה. עשיתי את המחן שבאתר ואובחנתי שהטחפוס הדומננטי שבי הוא הטיפוס החברתי וחכ"כ היזמי. בהתחלה חשבתי ללמוד משפטים אבל אין לי כ"כ יכולת דיבור בציבור.. אמרו לי שזה דבר שנרכש עם הזמןץ זה נכון??? האם אני צריכה להביא את זה לידי שיקול..
מיכל תירוש | 23:52  12/02/07
הי מורן, השאלה שלך מאוד רלוונטית וחשובה, כי היא מבליטה את ההבדל בין תחום המשפטים כפי שהוא מוכר לנו בעיקר מהתקשורת, לעומת התחום כפי שהוא בפועל ובחיי היומיום. אז נכון, בתקשורת (סדרות למיניהן, למשל) נראה שעיקר עבודתו של עו"ד היא ייצוג בבתי משפט ולכן יש צורך ביכולת טובה לדבר בפני ציבור. עם זאת, במציאות, ההופעה בבתי משפט היא חלק קטן למדי מהעבודה של רוב עו"ד (וודאי של אלה שבתחילת דרכם) וגם ממש לא מחוייבת. יש הרבה מאוד עו"ד שאינם מופיעים כמעט בבתי המשפט, ועיקר עבודתם היא סביב כתיבה ו/ או עבודה מול לקוחות. למשל, עו"ד שמתעסקים בחוזים, או אלה שעושים את עבודת ה"הכנה" עבור אותם עו"ד שאח"כ מייצגים את החברה והלקוח בבית המשפט. כך שלימודי משפטים בהחלט דורשים יכולת ביטוי גבוהה, אך לא בהכרח בע"פ ובוודאי שלא בהכרח מול ציבור. בנוסף, הרבה פעמים זה בהחלט קשור לביטחון עצמי ולתחושת שליטה בתחום עיסוקך, ולכן לא ניתן לומר שאלה שאומרים שחלק מזה נרכש לגמרי טועים... כך שאם לקחת את הענין כשיקול, בעיני תמיד כדאי להתחשב בהיבטים שונים, אך אם זה השיקול המרכזי? לדעתי ממש לא. בהצלחה, מיכל
סגור