פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, שמי מירב ואני בת 32 לאחר שנתיים של לימודי הנדסאי מחשבים - ללא דיפלומה כי לא הגשתי פרוייקט סיום - אבל הבנתי שתכנות זה לא אני. כמו כן, לפני 4 חודשים קיבלתי את רשיון עו"ד ואני עדיין לא מוצאת את עצמי מבחינה מקצועית, את לימודי המשפטים מאד אהבתי אך הפרקטיקה אכזבה אותי. אני אדם דינמי במקביל ללימודים עבדתי כמזכירה בחברת הייטק, כמו כן אני מאד אוהבת לעבוד עם אנשים. לאיזה תחום היית מייעצת לי לפנות עם היידע המקצועי שרכשתי? אשמח לקרוא את תגובתך, תודה.
מיכל- מנהלת הפורום | 14:26  27/11/06
נשמע שהספקת הרבה מאוד דברים ונגעת בתחומים שונים, שעל פניו יכולים להוביל למגוון עיסוקים, אם להתייחס לידע המקצועי שרכשת. עם זאת, נראה לי שבמקרה שלך השאלה היא פחות מה מתאים לידע שרכשת אלא מה בעצם את רוצה לעשות. מהתיאור שנתת- עשית הרבה מאוד קפיצות, ולמרות שיש לעיסוקים ולתחומים שציינת דברים משותפים, עדיין, קשה להבין מה בדיוק את מחפשת ורוצה לעשות בעתיד, ונראה לי שגם לך עצמך העניין לא ברור. לדעתי, חסר לך מיקוד וקצת סדר, וזה משהו שידרוש שיחה מעמיקה והתייחסות לנסיונות שלך עד כה. אני מאמינה שאת יכולה לצאת מורווחת מלשבת ולהבהיר מה כן/לא אהבת בכל כיוון שעשית וניסית, מה את מחפשת בעיסוק וכדומה. ולכן, אני מציעה במקום לנסות לחפש את התשובות בחוץ, לעבוד עם הניסיון הרב שצברת עד כה מהתנסותיותיך השונות, ולהבין מה את רוצה ואיך תוכלי להשיג זאת. הדרך שאני מכירה לעשות זאת, היא תהליך של ייעוץ תעסוקתי, ואני ממליצה לך בחום. כאן, לצערי, לא ניתן לגעת בדברים במידת ההעמקה שנחוצה. בהצלחה, מכיל
מירב | 15:23  27/11/06
מיכל שלום, תודה על תשובתך המהירה. אשמח לדעת אם אוכל לקבל פרטים למי עלי לפנות? והאם הייעוץ כולל מבחנים פסכוטכניים וכו' כי מבחנים כאלו עברתי המון במהלך חיי ללא הועיל. שוב תודה.
מיכל- מנהלת הפורום | 15:41  27/11/06
אתחיל בכך שיש מספר מקומות ומכונים שמציעים כיום ייעוץ תעסוקתי- גופים ציבוריים- ממשלתיים כמו משרד התעסוקה, מכונים פרטיים כמו זה אשר בו אני עובדת וכן פסיכולוגים שמייעצים באופן פרטי. כך שהמגוון הוא גדול, ויש מקום לברר, להשוות תנאים ומחירים ולבחור את מה שנראה לך הכי מקצועי ומתאים. לגבי מה כולל תהליך ייעוץ. הרבה פעמים תהליכים כאלה כוללים ימי אבחון למיניהם, אך לא תמיד וזו כמובן לא חובה. האמת היא שנשמע לי שבמקרה שלך, לאור כל הניסיון שצברת והחוויות השונות, ככל הנראה אין צורך במבחנים ואפשר בהחלט לפנות לתהליך שמבוסס על שיחות ומנסה על סמך הידע והניסיון שכבר יש לך, למקד בכיוונים שיוכלו להתאים ובדרך להגיע אליהם. בהצלחה, מיכל
מירב | 09:13  28/11/06
מיכל שלום, רציתי להודות לך שוב על המידע. אני בהחלט שוקלת לפנות למכון ע"מ לקבל ייעוץ. תודה, מירב.
סגור