פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
חוה | 08:25  26/02/07
שלום מיכל, אני מתעניינת לגבי לימודי תואר שני במידענות ויש לי מספר שאלות הנוגעות לעיסוק שאחרי הלימודים : 1 - האם בפועל יש חשיבות לרקע והידע האישי של המידען לדוג' אם הוא מגיע מתחום הרפואה, ספרות, היסטוריה, תעשיה, כימיה, עיסקי, וכו' - מבחינת קבלת עבודות וגם מבחינת הבנתו את החומר אותו הוא צריך לאתר ולעבד ? או שמידען תפקידו לאתר מידע ולעבד אותו טכנית ואינו צריך להבין את תוכנו כך שאין כל חשיבות לידע או הרקע שלו בתחום אותו הוא מחפש ? 2 - העיסוק הוא ברובו כעצמאי או כשכיר ? 3 - איך הביקוש למידענים בשוק ? תשובותיך יעזרו לי מאוד בהחלטה אם ללכת ללימודים אלו . תודה !
מיכל תירוש | 19:03  26/02/07
תשובות- 1- כמו בכל דבר ככל שיש יותר ידע בתחום כלשהו, כך יותר טוב. כך שאין ספק שמידען שמבין בעולם התוכן בו הוא עוסק יהיה מבוקש יותר וסביר להניח גם מוצלח יותר מאשר מידען ששולט בנושא החיפוש אך פחות בעולם התוכן הספציפי. יחד עם זאת, להערכתי שליטה בעולם התוכן מהווה יתרון בלבד ולא דרישה הכרחית. בעיקר משום שסביר להניח שמידען אינטליגנטי שעובד עם תחום תוכן מסוים, ילמד עם הזמן לשלוט גם בו...כך שגם להתחיל "רק" עם מיומנויות חיפוש ואיסוף מידע, בהחלט אפשרי. 2- אפשרי גם וגם. בארץ לדעתי, רוב המידענים עובדים כשכירים. 3- הביקוש כרגע עדיין לא אדיר, אך זהו תחום שהמודעות אליו גדלה, וצפוי להיות מהמבוקשים ביותר בשוק בעתיד. זה בהחלט אחד מהתחומים שמוגדרים כ"מקצועות העתיד". בהצלחה, מיכל
סגור