פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום רב מיכל, מאוד אודה לך אם תשיבי לי על מספר שאלות : 1) נטורופט עושה אבחון גם קונבנציונלי וגם לא קונבנציונלי, ומתייחס לפן הריגשי ולא רק לפן המעבדתי , כמו כן גם לימודיו ארוכים מתזונה קלינית בשנה, מדוע אם כן לימודי הנטורופטיה הם לא לתואר ? 2) למי מבין השניים קל יותר למצוא עבודה לדיאטן קליני או לנטורופט ? 3) האם נטורופט עוסק בעיקר בצמחי מרפא ותוספי תזונה ופחות בהרכבת תפריטי מזון וצירופי מזון נכונים ויותר עושה זאת התזונאי הקליני ? 4) האם עיקר תפקידו של התזונאי הקליני הוא בהרכבת תפריטי מזון וצירופי מזון בהתאם למחלות או בעיות בריאות שונות ? 5) האם תזונאי קליני צריך לדעת בעפ"י איזה ויטמינים, מינרלים ואבות מזון מכיל כל מזון (ירק, פרי ודגן ) ? המון תודה !!
מיכל תירוש | 19:15  26/02/07
1- גם תזונאי מתייחס לפן הריגשי (לפחות זו השאיפה), אך זה פחות רלוונטי לשאלה למה האחד מהווה לימודים לתואר והשני לא... בגדול, הסיבה היא עניין של החלטה והכרה של גופים כמו המל"ג, למשל, ולהם שיקולים שונים שלא בהכרח מובנים לנו. כך שאין לי כל הסבר או נימוק משכנע (או לפחות לא משהו מבוסס) למה האחד תואר והשני לא, פרט לציון העובדה שזה המצב כרגע, ובהחלט ייתכן שהעניין ישתנה בעתיד. 2- להערכתי שניהם יכולים למצוא עבודה, ולשניהם יש ביקוש. אני מאמינה שבגלל שכל התחום של תזונה יותר ותיק ו"ממוסד", אולי יותר קל למצוא עבודה בתחום זה. במיוחד אם השאיפה היא להיות שכיר/ה. יחד עם זאת, כאמור, המודעות לנושא של נטורפתיה בעליה, כך שיש ביקוש גם לאנשי מקצוע מתחום זה. 3- בגדול, כן. 4- כן, אך לא רק. תזונאים יכולים לסייע לא רק לאנשים עם מחלות ובעיות אלא גם למשל, לספורטאים ולסתם אנשים מהשורה שרוצים לשמור על תפריט מאוזן, לרדת במשקל וכו'. האפשרויות הן מגוונות כי המודעות לנושא של תזונה היום גבוהה למדי. 5- עליו לשלוט בעניין, אך הוא לא מצופה לדעת הכל בע"פ, כמו לדעת לאתר את הנתנים ולהבין את העקרונות הבסיסיים של התחום. כמו בהרבה מקצועות אחרים, "להיות איש מקצוע" זה לא בהכרח לשנן המון עובדות, כמו להבין את העקרונות ולדעת לאתר את המידע הנחוץ ומה לעשות עמו. בהצלחה, מיכל
רון | 08:58  27/02/07
התזונאים (תזונה באקדמיה) אינם אוהבים שנטורופט מתעסק בתזונה ,הפסיכולוגים אינם אוהבים שנטורופתים מתעסקים בגוף נפש ,רופאים אינם אוהבים שנטורופטים עוסקים ברפואה עלק .כך שהם תמיד ייתנגשו ולא יוכרו ע"י המימסד .נטורופתיה בתרגומה החופשי היא :ריפוי טיבעי, על כן ישנם תחומי ריפוי כמו הנטורופתיה שבה עוסקת הרפואה הסינית העתיקה .כאן הממיסד הרפואי יותר מכיר וקיימים תהליכים מאד מתקדמים להכרה מאורגנת אגב קראתי מאמר מאד מעניין בתחום באתר שניקרא תמורות רון
התלבטות | 16:08  27/02/07
על שהתייחסת לכל הנקודות ששאלתי :-)
סגור