פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
הדר | 15:29  26/02/07
שלום אני מאוד מתחבטת וצריכה את עזרת המבינים. אי רוצה ללמוד פסיכולוגיה לשם התחום. אני מקווה לצאת לתואר שני אך לא ידוע הדבר היות וטיפול הוא העניין ואולי אצא אחרכ ללימודי תעודה ע"מ להתמקצע בתחום מסויים. לפי הבדיקות שאני ערכתי המצב הוא שלימודי פסיכולוגיה באוניברסטיה הם עם תנאי קבלה מוגזמים. אבל נחשב כמובן. ולכן האפשרות היא ללמוד מדעי ההתנהגות שזה בכיוון יותר ארגוני עם סוציולוגיה שלא זה הכיוון. המוסדות האחרים ללימודי פסיכולוגיה הם אוניברסטיה פתוחה האשר תהיה או אוניברסיטת דרבי שהם כמובן לימודי פסיכולוגיה פרופר אמנם אחד לא מוכר והשני הוא לימודים מאוד עצמאים (כך אני הבנתי או שלא ) כמובן עניין שהתואר אינו מוכר מקשה יותר על הבחירה. אני עומדת בפני מצב שמה שאני רוצה ללמוד באמת נעמד בפני קשיים להתקבל. אני לא יודעת מה עומד מול מה מדעי ההתנהגות מול פסיכולגויה באחת מהמכללות הנל.? מקווה שלא העמסתי וכי התסכול שלי לגמרי מובן. תודה :)
מיכל תירוש | 19:25  26/02/07
הי הדר- מה שעליך להבין זה שמדעי ההתנהגות זה לרוב שם לתואר שכולל יחדיו לימודי פסיכולוגיה עם סוציולוגיה. כך שההנחה שלך שמדובר בכיוון יותר ארגוני, לא מדוייקת. אחרי תואר כזה, יש לך עקרונית אפשרות להמשיך לכל אחד מהכיוונים הנ"ל, בדיוק כמו שקורה באוניברסיטאות, אשר גם בהן לרוב לא ניתן ללמוד רק פסיכולוגיה ויש לשלב זאת עם חוג נוסף. בנוסף, יש גם אוניברסיטאות שבהן לא ניתן ללמוד רק פסיכולוגיה אלא לומדים מדעי ההתנהגות (למשל בן- גוריון). כך שבעצם, ההבדל אינו בין המסלולים כמו בין המוסדות, ואכן, תנאי הקבלה באוניברסיטאות גבוהים יותר. לכן, גם אין סיבה שתפני רק למוסדות שמציעים תואר שנקרא "פסיכולוגיה". לימודי מדעי ההתנהגות, יכולים ליהות טובים באותה מידה, ויש היום הרבה מאוד מוסדות שמציעים לימודים כאלה ודרישות הקבלה בהחלט הגיוניות ברבים מהם. סתם כדוגמא אני יכולה לתת את המכללה האקדמית תל אביב יפו, את מכללת עמק יזרעאל, תל חי ועוד. כל אלה מוסדות מוכרים (שלא כמו דרבי), שהלימודים בהם אינם מבוססים בעיקר על למידה עצמאית (בניגוד לאו"פ), ואין סיבה לא להירשם אליהם... כך שאני מבינה את התסכול, אך כפי שציינתי, נראה לי שהבנתך את ההבדלים בין המסלולים (או את זה שאין הבדלים כה עקרוניים בין השניים)היתה מוטעית. מקווה שעכשיו הדברים יותר בהירים. בהצלחה, מיכל
מיכל תודה על המענה אישי. מבחינתי אני לא ממש רוצה לגשת לפסיכומטרי ולכן, תהיתי כמה מומלץ לעשות תואר בפסיכולוגיה באוניב' דרבי? אני לא בטוחה שתוכלי לייעץ לי על כך אבל, אני מבינה ממך שמדעי הההתנהגות זה ממש כמו לימודי פסיכולוגיה ואין צורך ל"התעקש" על פסיכולוגיה בלבד. (באופן עקרוני)לימודי מדעי ההתנהגות היא אף הדרך היחידה לגשת ללימודי תואר שני בפיסוכולגיה בשאר המוסדות הממוצעים האחרים שלא כמו באוניברסטאות המוכרות השונות שבהן ניתן ללמוד פסיכולגיה כבר בתואר הראשון..
זה או אחר. עם זאת, קחי בחשבון שהתואר אינו מוכר בארץ... מיכל
סטודנטית | 09:19  01/03/07
את יכולה ללמוד תואר בפסיכולוגיה בשלוחה של אוניברסיטה כך שתקבלי את אותו התואר בדיוק.
סגור