פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, סיימתי ללמוד בתיכון ויש לי תעודת בגרות עם 3 יחידות מתמטיקה עם ציון 90, 5 יחידות אנגלית עם ציון 98, מקצועות מוגברים: מנהל וכלכלה וספרות 5 יחידות בכל אחד עם מעל 90 וכל שאר מקצועות החובה עם ציונים טובים. אני מאוכזבת שיש לי רק 3 יחידות במתמטיקה והייתי רוצה להשלים ל5 יחידות וכן גם 5 יחידות בפיסיקה. זה עולה די הרבה כסף, כסף שיש לי כרגע והייתי מוכנה לנסות אך השאלה היא אם הדבר שווה או שעדיף לי לוותר מאחר ואין לי סיכוי להוציא ציונים גבוהים בפיסיקה ומתמטיקה ברמה של 5 יחידות. הסיבה שאני רוצה להשלים היא מכיוון שאני רוצה ללמוד הנדסת מכונות באוניברסיטה. השאלה שלי בעצם היא איך אני יכולה לדעת שיש לי את היכולת להוציא ציונים גבוהים במתמטיקה ופיסיקה ברמה של 5 יחידות?
מיכל תירוש | 19:30  26/02/07
הי כרמית, כמו הרבה דברים אחרים- אין דרך לדעת בוודאות, והאמת היא שהדרך הטובה והנכונה ביותר היא לנסות. לצערנו, היא גם יקרה למדי. מה שכן ניתן לעשות זה ל"הסתכל אחורה" ולהבין, למשל, למה בזמנו לא עשית יותר מ- 3 יחידות מתמטיקה. האם זה בגלל שהתחלת והיה לך קשה? ידעת מראש שלא תוכלי לעמוד בכך? חשבת שתוכלי אך לא רצית להשקיע? וכו'. כנ"ל לגבי הנושא של פיזיקה- למה לא למדת כיוון זה אז? ומה השתנה היום? אני חושבת שמענה על שאלות אלה יכול לסייע לך לעשות לעצמך סדר ולהבין אם יש טעם לנסות להשלים את התחומים האלה, או שלא. ובינינו, את התשובות לכך את זו שיודעת הכי טוב. אז למדי מניסיון העבר שלך ולפי זה נסי לקבל את ההחלטות הלאה, כאשר, כאמור, וודאות אין בדברים האלה. מיכל
סגור