פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שניה | 16:34  30/11/06
היי אני בת 23 חזרתי לפני 7 חודשים מחו"ל מטיול מאז אני פשוט כל שני וחמישי מחליפה את דעתי בקשר ללימודים ומה אני אעשה בחיים אני פשוט משתגעת!!!!!!!!!!! אני לא יודעת אם מתאים לי לנהל או ליצור ואני כבר אובדת עצות אני ממש גרועה בצד הטכני או בריאלי אז לפחות את זה אני יודעת שאני גרועה אבל בקשר לכל שאר המקצועות אני לא יודעת מה לעשות!
מיכל מנהלת הפורום | 16:34  30/11/06
הי, נשמע שאכן יש לך הרבה שאלות ולא מעט בלבול, וכפי שאת וודאי רואה מפניות אחרות בפורום, את לא לבד. ממה שאת מתארת נשמע שאת די מודעת לכישוריך, או לפחות מזהה מספר כיוונים שלא מתאימים לך, אך שאת מתקשה למקד לעצמך במה את כן טובה ובמה תוכלי להצליח. בנוסף, מכך שאת מחליפה בתדירות גבוהה את דעתך בקשר ללימודים ולמקצוע, נשמע לי שאולי יש לך גם לא מעט שאלות ביחס למקצועות ולמסלולי הלימודים עצמם. מאחר ומדובר בשאלות חשובות שהתשובות אליהן דרושות כדי לקבל החלטה מתאימה, אני מציעה שתנסי למצוא עליהן תשובות. נסי להגדיר ולמקד במה את חשה טובה ושביכולתך להצליח? מה את רואה עצמך עושה בעתיד? במה את יכולה לדמיין את עצמך עובדת? עם מי? באיזו סביבת עבודה? האם את רואה עצמך שואפת לנהל או שיותר חשוב לך לבטא את עצמך בדרך יצירתית? ועוד... במקביל, אני מציעה לך לברר יותר מידע על מקצועות שונים שנשמעים לך מעניינים- למשל, מה בדיוק עושה מעצב גרפי? היכן עובד רוקח ועם מי? וכדומה (נתתי דוגמאות מקריות כי ממה שכתבת קשה להבין לאילו כיוונים את נוטה). שאלון הנטיות התעסוקתיות כאן באתר יכול לסייע לך להבין מעט יותר מה את מחפשת וגם לחשוף אותך לעוד הרבה מקצועות שחלקם אולי יעניינו אותך. ואם יהיו כאלה, מומלץ לך להתחיל לברר עליהם מידע, ולראות האם הם מושכים אותך או לא... כל הדברים הללו אמורים לסייע לך להבין יותר טוב מה את מחפשת ואילו אפשרויות פתוחות בפניך, ואלה הם דברים שחלקנו מצליחים לעשות לבד, אך לעיתים יש צורך בעזרה. במידה ותצטרכי סיוע, אני יכולה להמליץ לפנות לתהליך של ייעוץ שעוסק בדיוק בעניינים אלה. עם זאת, שווה לראות האם את יכולה בעצמך, או בעזרת קרובים, למצוא תשובות שיסייעו לך לצאת מהבלבול. בהצלחה, מיכל
סגור