פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
נטלי נטלי | 16:49  30/11/06
שלום רב: אני בת 31. לפני כחודש סיימתי את לימודי התואר הראשון שלי (Bsc) בביוטכנולוגיה ומדעי הסביבה. אני מתרשמת שעם התואר שלי אין הרבה אפשרויות, ושהמשכורות קרובות למינימום. האם אני צודקת? חשבתי להמשיך לתואר מוסמך, אולם אני רוצה ללמוד משהו פרקטי שיאפשר לי לעסוק במשהו ולקבל משכורת סבירה. אני לא יודעת אם להמשיך בתחום הביולוגיה, או לפנות לתחומים אחרים... אני כבר מבולבלת ולא יודעת לאיזה כיוון לפנות. שאלה נוספת: לגבי תואר שני בביואינפורמטיקה- האם יש דרישה לזה? האם התחום כולל תכנות מחשבים?
מיכל מנהלת הפורום | 16:49  30/11/06
הי נטלי, קודם כל איחולי על סיום הלימודים. אחרי לימודי ביוטכנולוגיה אפשר להשתלב בתפקידים שונים, ביניהם בולטת האפשרות לעבוד בתחום בחברות שעוסקות בנושאים אלה (חברות תרופות, למשל). השכר, כמובן, משתנה בין חברה לחברה, וייתכן בהחלט שהשכר בשלב ראשוני הוא יחסית נמוך (עם זאת, להערכתי הוא בוודאי עולה על שכר המינימום). יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שאת בתחילת דרכך, וכרגע, בהיעדר ניסיון, המשכורת נמוכה יותר. סביר להניח שכאשר תתחילי לצבור ניסיון ולהוכיח את עצמך השכר יעלה ותוכלי לעבור לתפקידים יותר מתקדמים ומכניסים. מכאן, שלמהר עכשיו ללימודי המשך אולי זה צעד קצת חפוז. נכון, לימודי המשך יכולים לתת לך הכשרה נוספת שייתכן ותאפשר לך מראש להגיע לתפקידים קצת יותר מתקדמים, יחד עם זאת, זה לא בטוח, וסביר להניח שגם ניסיון יכול לסייע לכך. בנוסף, התואר שלמדת הוא תואר יחסית פרקטי, כך שלא נשמע לי שאם תמשיכי ללמוד בכיוון זה המצב יהיה עוד יותר פרקטי, ואם זה השיקול העיקרי, אז שוב, אולי לא כדאי למהר להמשיך בלימודים. כך שאני מציעה להשקיע בעניין עוד מחשבה ואולי לבדוק בפועל האם את יכולה כבר היום להשתלב בעבודה בתחום, ואז גם לדעת בבירור מה השכר שמוצע לך (כשכר ראשוני) והאם הוא עתיד לעלות כעבור זמן, לכמה ובערך מתי... נשמע לי שטרם בדקת את האפשרות הזו באופן מעמיק דיו(במיוחד לאור העובדה שסיימת את הלימודים ממש לאחרונה)ולפני שאת פוסלת אותה, שווה לעשות זאת. התנסות בתחום, תלמד אותך מה בעצם עושים עם מה שלמדת ותאפשר לך לשקול יותר בבירור האם ברצונך להמשיך בלימודים בכיוון זה או לא, ואם לא, מהם הדברים שאת רוצה לשנות. מידע זה יאפשר לך לבחור את צעדיך העתידיים מתוך ידיעה והתנסות ופחות מתוך ספקולציות ושמועות. בברכה, מיכל
סגור