פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אורנה | 13:26  05/12/06
מיכל , שלום סיימתי את לימודיי לתואר ראשון וכיום הנני עומדת לסיים לימודי תעודה לספרנות באוני' חיפה (מקביל ומוכר כתואר שני בחו"ל בלבד),השאלה /התלבטות : אני רוצה להשלים את לימודיי לתואר שני בלימודי מידע באוני' בר- אילן (ואף התקבלתי עם השלמות מסויימות), מה אוכל לעשות עם התואר אח"כ???????? שמעתי כי אומרים שמידענות הוא אחד ממקצועות העתיד (ולא בארץ !!!!!)וכי הסיכוי להפוך/ למצוא עבודה כמידען היי טק לאחר לימודים שכאלו (לימודי מידע )סביר בערך כמו טיסה אנושית מחר לכוכב נוגה :-), כך שהגעתי למצב די פסימי (ואני לא ילדה - בת 36 ), מה דעתך מן הידוע לך (שאולי אני החמצתי).... תודה
מיכל מנהלת הפורום | 17:56  06/12/06
הי אורנה, אכן שאלה לא קלה, גם כי במידה מסוימת כדי לענות עליה יש צורך קצת לנבא את העתיד, וזה משהו, שלצערי, אני מתקשה לעשות. עם זאת, אענה לך מתוך ניסיוני והבנתי את השוק. אפתח בכך שאכן מידענות הוא אחד ממקצועות העתיד, ולדעתי גם בארץ. ודרך אגב, לא רק בהייטק. אני חושבת שבעידן של שוק כה תחרותי במגוון תחומים, מי שיש לו את הידע או את היכולת להשיג את הידע, בידיו היתרון. לכן, שליטה בתחום המידענות יכולה לסייע ולהוות עניין מבוקש גם בחברות מסחריות שאינן הייטק, גם למוסדות רפואיים (רופאים צריכים ידע ואני יכולה להעיד שיש משרות למידענים בבי"ח שונים)ולעוד המון גורמים. כך שמבחינת התחום- יש מה לעשות. הכין הבעייתיות? בזה שהמודעות עוד מתפתחת ואני חושבת שחלק מהעניין כיום הוא לא רק לשלוט בידע אלא לדעת לשווק את זה שיש לך משהו חשוב להציע למעסיק הפוטינציאלי. וזה, לדעתי, מה שיאפשר גם כיום למצוא עבודה. כך שלעניות דעתי הסיכויים למצוא עבודה תלויים לא רק בידע אלא גם ביכולת שלך למכור את עצמך (התמדה, יכולות שיווק עצמי, ועוד). וכאן הפן של ההיכרות עם עצמך. אם את לא רואה עצמך כמי שתוכל לדחוף את עצמה ולשווק עצמה גם בשוק שעוד לא ממש מודע- אולי באמת זה פחות מתאים. אם תוכלי לדחוף (יש אנרגיות ויכולת לכך), ייתכן שתזכי ב"כל הקופה". הרבה הצלחה, מיכל
אורנה | 20:17  06/12/06
היי מיכל , תודה תודה על התשובה אכן גם מבירור שלי השוק עדיין אינו מפותח דיברתי היום (6.12.06)עם ראש החוג בבר אילן (שאגב מלמדת בתור פרופסור אמריטוס)באוניברסיטה נחשבת בארה"ב וגם היא אמרה לי שבארה"ב המקצוע צבר תנופה רק ב 6 שנים האחרונות (המקצוע נולד כדרישה לכל מיני ארגונים שחיפשו אנשי מקצוע שיוכלו להקים ספריות מידע לשעת חירום עם התחלת הפאניקה מבאג 2000 וכן במקביל ל"הרצפת "מיפוי הגן האנושי קמה דרישה לאנשי מידע בתחום הביולוגיה), ובקיצור ,גם היא אמרה לי כי זהו עיניין של זמן עד שבארץ יבינו את חשיבות המקצוע על כל פנים אלפי תודות על סיועך!!!!!!!!!!!!!!!
מיכל תירוש | 20:14  07/12/06
מאחלת המון הצלחה אם תחליטי לפנות לתחום ולהיות בו בין "החלוצות" בארץ, וגם אם תחליטי על כיוון אחר. מיכל
סגור