פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
טלי | 20:54  08/12/06
שלום, קוראים לי טלי אני בת 23 ואני רוצה להתחיל ללמוד השנה, הבעיה היא כמובן בשאלת השאלות - מה להתחיל ללמוד?!. יש כמה וכמה נושאים שמאוד מעניינים אותי ואני יודעת שיעניין אותי לעסוק בהם - למרות שלעניות דעתי אין כלכך הרבה קשר בין האחד לשני, מקצועות כגון : ביולוגיה, קלינאות תקשורת, צילום, תקשורת (עיתונאות / עריכה) ואף תעסוקה עם ילדים. אני מרגישה שכל בן אדם שאני שואלת אותו מה הוא לומד - הנושא מעניין אותי ואני מרגישה שהנה - זה אולי נושא שאני באמת רוצה ללמוד. האמת היא שכרגע נכון לעכשיו אני מאוד מעוניינת לעבוד בקלינאות תקשורת או משהו שקשור לתקשורת ולילדים - אבל אני יודעת שאין לי נתונים מספיקים לסף הרצוי לקבלה. האם יש אפשרות לקבלה למרות הציונים הנמוכים? ביררתי על לימודים בהדסה בירושלים - אבל שוב, הנתונים אינם מספיקים. העניין מאוד מתסכל אותי לאחרונה - כי הזמן עובר לו ואני לא יכולה לעד לצעוד במקום ולהתחבט ב"מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה". אני צריכה כיוון. ואין לי. יש יותר מדי אפשרויות. מה ניתן לעשות?
הי טלי, אכן התלבטות. יחד עם זאת, כמובן שיש מה לעשות. באשר לכיוון של קלינאות תקשורת, אם הנתונים כרגע אינם מספיקים, הדרך להתקבל היא לנסות ולשפר את נתוניך הנוכחיים. מאחר ויש זמן עד תחילת הרישום לשנה הבאה זה הזמן לבחון מה הדרך הטובה ביותר לשפר את נתוניך ולפעול בהתאם. האם שווה וכדאי לגשת שוב למבחן פסיכומטרי? או אולי אם תוסיפי עוד מקצוע של 5 יחידות לימוד שידוע שבו מוציאים ציונים טובים, או תשפרי ציון בתחומים כמו אנגלית או מתמטיקה, תוכלי לשפר באופן משמעותי את ממוצע הבגרויות שלך? כדאי לבדוק ולשקול, כי לעיתים מדובר במאמץ מרוכז לכיוון מסוים שיכול לפתוח בפניך את הדרך לתחום אותו את מעוניינת ללמוד. אפשרות אחרת היא לחפש תחומים קרובים או תחומים נוספים שיוכלו לעניין אותך. למשל, אם מה שמעניין זה תקשורת עם ילדים בעלי קשיים מסוגים כאלה או אחרים, זה משהו שהרבה פעמים ניתן להגיע אליו גם מכיוונים כמו חינוך מיוחד. העיסוק, כמובן, שונה מאשר מה שעושה קלינאית תקשורת, אך התחום של חינוך מיוחד, למשל, פותח כל מיני ערוצי תקשורת אחרים, וישנם גם מסלולים שמיועדים לעבודה, למשל, עם בעלי לקויות שמיעה (אם זה יכול לעניין אותך). כך שיש אפשרויות נוספות, ומה שכדאי זה לזהות אותם. כדי לזהות כיוונים אלה, צריך להבין מה כ"כ מושך אותך בקלינאות תקשורת, וייתכן שאם "תפענחי" עניין זה, יהיה לך קל יותר לעשות "סדר" גם בין כל התחומים שמנית כמעניינים אותך, ולהבין מה מהם באמת יכול להתאים לך, ומה פחות. ממה שאת מתארת, נראה שאת צריכה להגדיר לעצמך יותר טוב מה בעצם את מחפשת, וכך כאשר תחשפי לנושאים חדשים תדעי גם מה כדאי לך לברר לגביהם, אך גם האם הם יכולים להתאים לך אישית או שפחות. בירור מסוג זה אפשר לעשות באופן עצמאי או עם עזרה של מישהו שאת סומכת עליו (ובעבר כבר הצעתי לא מעט שאלות שיעזרו לנסות ולהבין מה הכיוון ומה יותר חשוב לך, וכן שאלון ההולנד המופיע באתר יכול לסייע בכך) או לפנות לתהליך של ייעוץ בעזרתו של איש/אשת מקצוע. בהצלחה, מיכל
סגור