פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
א ר | 20:31  09/12/06
שלום, כבעל תואר ראשון בכלכלה שלא צבר נסיון בתחום(עובד בתחום הגבייה)ובאמצע שנות ה-40 .מתלבט כרגע בין שני קורסים מעשיים -ייעוץ מס או ייעוץ השקעות . רציתי לשאול מה דעתך והאם כדאי בכלל לפנות לייעוץ בנושא קריירה לבחור בגילי? תודה.
מיכל תירוש | 11:07  10/12/06
שלום, אתחיל משאלתך השניה- "האם כדאי לפנות לייעוץ בנושא קריירה בגילך?". התשובה היא- למה לא? בכל גיל יכולות להיות לנו התלבטויות ביחס לקריירה ובכל גיל אנו יכולים למצוא עצמו מול צומת אשר ביחס לכיוון בו כדאי להמשיך ממנה אנו מתלבטים. והאמת היא שככל שאנו צוברים יותר ניסיון וותק, לעיתים הבחירות הופכות להיות מורכבות יותר. כך שבאופן עקרוני, התשובה היא כן- כל אחד בכל גיל יכול להיעזר בייעוץ לקריירה. המטרות והשאלות, כמובן, תהיינה שונות בין אנשים שונים ובגילאים שונים. עם זאת, באשר לשאלתך הספציפית, לא הייתי ממהרת לפנות לייעוץ, אלא מנסה לברר קודם יותר על הכיוונים השונים. לדעתי, כדי להכריע בין הכיוונים שציינת כדאי לבדוק איזה כיוון יותר מעשי וגם מה יותר ראלי עבורך (לאור הניסיון הקודם שלך, כישוריך, האופי שלך וכו'). כלומר, ייתכן שתמצא שבתחום אחד יש יותר ביקוש ובאחר פחות. או שתגלה שכדי להשתלב באחד מהם צריך לעבוד תקופה מסויימת במעין "התלמדות" עם שכר יותר נמוך, או שכיוון מסוים פתוח בעיקר לחבר'ה חסרי ניסיון שרק סיימו לימודים וכו'. כל אלה שיקולים שבעיני מאוד רלוונטיים וזה משהו שבד"כ אנשים שבתחום עצמו ידעו לענות עליו בצורה הטובה ביותר. כך שבמקרה שלך, כמי שיש לו נגיעה לתחומים אלה (גם אם אינך עוסק בהם בפועל), נראה לי שכדאי שתנסה קודם לעשות בירור באופן עצמאי. דבר עם אנשים שעוסקים בכל אחד מהכיוונים הללו, או עם אנשים שקרובים לתחומים. נסה לאסוף כמה שיותר מידע, ואז לקבל את ההחלטה לפי מידע זה. מדובר אמנם בעניין לא קל, אך נראה לי שאם תיקח זאת על עצמך בהחלט תהיה מסוגל להגיע למידע חשוב ורלוונטי, ושאולי במקרה זה יש ביכולתך להגיע אל המידע בעצמך, גם ללא תהליך ייעוץ. ייעוץ לדעתי יתאים יותר אם השאלות הן יותר עמוקות (באשר לכיוון באופן כללי, או שני כיוונים מאוד שונים). במקרה זה, נשמע שמה שיעזור להכריע לכאן ולכאן זה בעיקר לקבל עוד מידע על האפשרויות ביניהן אתה מתלבט- ואת המידע האמין ביותר, להערכתי, תוכל לאסוף באופן עצמאי. בהצלחה, מיכל
א ר | 11:40  10/12/06
סגור