פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
סיון מריומה | 14:34  11/12/06
שלום! שאלתי היא איזה מקצוע הולך יותר בשוק העבודה במדינתינו, הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים או הנדסאי אדריכלות נוף? בתודה מראש, סיון.
הי סיון, שני התחומים עליהם שאלת, כמובן קשורים וקרובים מאוד זה לזה, וכוללים, לפחות בתחילת הדרך, הכשרה מאוד דומה. בנוסף, שניהם תחומים שמצד אחד מאוד אטרקטיביים ומצד שני, התחרות בשניהם יחסית גבוהה, ויש לקחת זאת בחשבון. קשה לומר מי ביניהם יותר מבוקש, אבל אם אסתכן ואתן תשובה, אומר שהתחום של אדריכלות נוף, להערכתי, עדיין בשלבים התפתחותיים יותר מוקדמים בארץ מאשר תחום האדריכלות ועיצוב הפנים, שקצת יותר מבוסס והמודעות אליו גדולה יותר. מצד שני, אני חייבת לסייג ולומר שזה לא בהכרח אומר שיהיה יותר קל למצוא עבודה בתחום הראשון... בקיצור, אין כאן וודאות ותשובה אחת נכונה. אני חושבת ששווה לבדוק עם עצמך מה את/ה יותר רואה עצמך מעצב/ת- צמחייה ונוף או חללים ומבנים? אם נושא של צמחייה וכו', למשל, ממש לא קוסם לך, נראה לי שגם אם עיצוב נוף זה הדבר הכי מבוקש בעולם, אולי לא כדאי ללכת לכיוון זה (וכמובן, להיפך...). בהצלחה, מיכל
סגור