פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
ליבנת כהן | 13:52  12/12/06
שלום מיכל, אני מתעניינת בלימודי ריפוי בעיסוק לתואר ראשון. מבחינת ציון ההתאמה שלי אני גבולית (בעברית בי-ם). רציתי לדעת אם לאחר שאעשה תואר ראשון במקצוע כלשהו (נניח עבודה סוציאלית או פסיכולוגיה) אוכל להתקבל לריפוי בעיסוק ללא ציון ההתאמה?? יום נעים ומקווה שתוכלי לעזור (: תודה!!
הי ליבנת, בד"כ כאשר כבר יש ברשותך תואר ראשון ממוסד מוכר, דרישות הקבלה משתנות, והן לוקחות בחשבון גם את ממוצע התואר שכבר עשית. כך שלגבי שאלתך, זה לא שמתקבלים ללא ציון התאמה, אך ההרכב של הציון ודרישות הקבלה לרוב אחרים. וכרגיל, עלי לציין שהתשובה שנתתי היא כללית, וצריך לברר ולבדוק בכל מוסד ומסלול לגופו. עם זאת, בנימה אישית, עלי לומר שאם מה שאת רוצה זה ללמוד ריפוי בעיסוק והציון שלך הוא גבולי (וזה אומר שיש לך סיכוי סביר להתקבל גם כך, או ששיפור קטן ואת בפנים) נראה לי קצת מיותר ללכת על תואר ראשון ואז לנסות להתקבל. כמובן, שייתכן שיש לך שיקולים נוספים, אך אם השיקול הוא איך להתקבל לריפוי בעיסוק, אני עושה מתמטיקה פשוטה לפיה, תואר ראשון זה שלוש שנים של עבודה והשקעה, שאחריו או שכן או שלא תתקבלי למסלול בו את רוצה, בעוד שלשפר בגרות/ פסיכומטרי זה השקעה של חודשים ספורים, ואם את ניגשת לפסיכומטרי נוסף ממש עכשיו, הרי שזה אפילו לא "עולה" לך בשנת לימודים. כך שנראה לי יותר מהיר וקצר, לשפר איזשהו ציון על פני ללמוד תואר ראשון אחר ואז לנסות. אין ספק שתוכלי להרויח ולהיתרם מתואר (כמו מכל דבר שאנו לומדים), אבל לא חבל? חומר למחשבה, מיכל
סגור