פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
עידו | 17:08  21/11/06
איך מתבצע תהליך הכוונה ללימודים במכונים השונים?
מיכל- מנהלת הפורום | 17:08  21/11/06
שלום עידו, ברוב המקרים וברוב המכונים תהליך הייעוץ וההכוון ללימודים הוא שילוב של שיחות ושל מבחנים. שילוב זה, מאפשר ללמוד להכיר אותך יותר לעומק מבחינת כישורים ויכולות, אישיות, נטיות תעסוקתיות, שאיפות ועוד. לרוב, מדובר בתהליך הדרגתי שמתחיל בשיחת היכרות, בה מנסים להבין מהן השאלות שעומדות על הפרק, מהן ההתלבטויות שמעסיקות אותך וגם לקבל יותר מידע אודותיך (רקע אישי, תחביבים, תחומי עניין, "הסטוריה" מבחינת לימודים, משפחה ועוד...). בהמשך, לרוב נעזרים במבחנים שאמורים לספק מידע נוסף עליך ועל כישוריך (כי לא על הכול ניתן לעבור בשיחה). אחרי האבחון וההיכרות הראשונית, מטרת השיחות הבאות היא לעבד ולדון בחומר שנאסף ולנסות להבין על פיו, אילו תחומים יכולים להתאים, ובהתאם, כמובן, מהם מסלולי הלימודים המומלצים. מדובר בתהליך בו היועץ והמתייעץ עובדים בשיתוף פעולה, במטרה לסייע למתייעץ לאתר מסלול שמתאים לצרכיו ולשאיפותיו, ואשר הוא אכן מעוניין לפנות אליו. מכיוון שמדובר בתהליך שדורש מחשבה וזמן להתלבט ולעבד את הדברים, ברוב המכונים מציעים תהליך של 3 פגישות אליהן מתווסף יום של מבחנים. עם זאת, יש וריאציות שונות (למשל, תהליך בלי מבחנים או פחות פגישות)- הכל בהתאם למכון ולמה שנראה מתאים לכל מתייעץ באופן אישי. מיכל
סגור