פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
יואב | 17:38  21/11/06
עד כמה ניתן להיצמד להמלצות מכון הכוונה או להמלצת פסיכולוג תעסוקתי? שכן, המליצו לי לפנות לתחום שלא מדבר אליי ואני לא בטוח שיעניין אותי? עזרו לי.
מיכל- מנהלת הפורום | 17:38  21/11/06
הי יואב, מטרתם של הפסיכולוגים התעסוקתיים היא לסייע לך למצוא כיוון ללימודים ולתעסוקה, ולרשותם מגוון כלים ולרוב גם ניסיון עשיר. יחד עם זאת, פסיכולוגיה אינה מדע מדוייק ולכן, כמובן, שאין ללכת באופן "עיוור" אחר המלצה כזו או אחרת. יועץ, גם אם הוא מקצועי מאוד, לא יכול לדעת יותר טוב ממך מה נכון עבורך, ולכן, חשוב מאוד להיות ער לתחושותיך אתה ולדעתך בעניין. כך שאני מציעה לדבר עם הפסיכולוג ולשתף אותו בתחושותיך- זה תפקידו. חשוב שהוא יידע מה אתה חש לגבי הכיוונים שהציע, ושתדונו על כך יחד. בשיחה, תוכלו להבין מה מפריע לך בכיוון שהוא הציע, והוא יוכל להסביר למה חשב עליהם ואולי לגרום לך לראות אותם אחרת, או להבין, מדוע אתה מתלבט וחש עמם לא בנוח. אם תבין יותר למה הוא הציע, אולי תוכל לקבל החלטה יותר שקולה. בנוסף, הרבה פעמים כיוונים לא נשמעים לנו כי אנו לא ממש יודעים עליהם הרבה. כך שאם זה המצב, חשוב שתברר עוד מידע על הכיוונים שהצעתם, ואז תוכל לשפוט יותר טוב לכאן או לכאן. גם בזה, כמובן, הפסיכולוג יכול לסייע- באיתור חומר ובמתן עוד מידע על הכיוונים והמקצועות השונים. כך שחשוב שתדבר שוב עם אותו פסיכולוג ותבהיר את העניינים. אני בטוחה שאח"כ תחוש טוב יותר. בהצלחה, מיכל
סגור