פורום ייעוץ לימודי ותעסוקתי

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
במסגרת הפורום תקבלו ייעוץ לימודי ותעסוקתי בינהם מידע על מקצועות ומסלולי הלימוד, סיכויי הקבלה ועזרה בבחירת מוסד לימוד בהתאמה אישית. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 072-3131888 .
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
רועי | 10:18  21/12/06
מיכל שלום סיימתי לפני כשלושה חודשים תואר בתקשורת באו"פ, כמו רבים הלכתי אחרי מה שעניין אותי ולא אחרי מקצועות להם יש ביקוש בשוק, כך שלמעשה יש לי תואר שמקשט את הקיר. האם כדאי לי להתחיל תואר חדש מהתחלה (נניח בכלכלה)או לעשות השלמות ללימודי תעודה (תקצבאי פרסום). ברור לי שתגידי לי שזאת החלטה אישית, אך אני בן 26 ולאחר 4 שנים של לימודים אנידיי מצוי על פרשת דרכים.
מיכל תירוש | 20:00  23/12/06
הי רועי, האם מתוך דבריך ניתן להבין שהיית רוצה לעבוד כתקציבאי? אם כן, שתי האופציות שהצעת נשמעות מתאימות ורלוונטיות, יחד עם זאת, אני לא הייתי ממהרת ללכת על אף אחת מהן, אלא, לדעתי, כדאי לך לנסות להשתלב בתחום כבר עכשיו ולראות מה קורה. למה כוונתי? אני מתייחסת לעובדה שלתפקיד תקציבאי אין הכשרה ספציפית שנדרשת (לפחות לא פורמלית). ברור שיש צורך בידע גם בכספים וגם בתקשורת, אך לרוב לא חייבים תעודה או תואר בתחום כדי שתוכל לעסוק בכך. זה הרבה עניין של אישיות, כשרון והתאמה מכל מיני בחינות אחרות. לכן, אם יש לך את זה, אולי שווה לראות האם אתה יכול להתקבל עכשיו, ולא למהר לעוד לימודים? אם יילך- מה טוב. אם לא- תוכל, מתוך הניסיונות, הראיונות והבירורים בתחום להבין מה חסר כדי שתתקבל ולפי זה להחליט לאן פניך מועדות ומה כדאי להשלים או ללמוד. עכשיו, כאן התייחסתי ספציפית לעיסוק שציינת בשאלה, אך לדעתי כדאי לאמץ גישה זו גם אם נראה לך שהיית רוצה לעסוק בתחום אחר, שאינו דורש הכשרה ספציפית. כלומר, מובן שאם אתה רוצה להיות כלכלן, כדאי לפנות לתואר בכיוון זה, אך אם אתה מחפש עיסוק שלא בהכרח דורש הכשרה מסוימת, נראה לי חבל ללמוד שוב לעוד תואר. סיימת תואר ראשון, נסה ללכת על הכיוון שרצית ובדוק מה יהיה. הרי מה שקובע בסופו של דבר זה שוק התעסוקה, ושווה להבין יותר טוב מה דורשים שם, לפני שממהרים שוב ללימודים. אחרת, בעוד שנה- שלוש תהיה בעצם שוב באותה נקודה, לא? בהצלחה, מיכל
סגור