פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שולי | 08:40  09/04/08
כמה זמן לפני המבחן(בתנאים רגילים)נפתחים קורסי ההכנה למיניהם? מה טווח העלויות של הקורסים פחות או יותר? בתור מישהו שהפסיק ללמוד מתמטיקה בכיתה י -עשיתי בגרות 3 יח' איכשהו אבל זה יותר חשבון מאשר מתמטיקה(:-- יש למישהו רעיון איך לרכוש ולשפר יכולת מתמטית בסיסית לפני תחילת הקורס?מה אתם מציעים השלמת בגרות או לקיחת מורה פרטי? יש למישהו מושג אם בפקולטות למדעי הרוח והחברה:סוציולוגיה,היסטוריה,פילוספיה דורשים בחינה פסיכומטרית או שויתרו על זה בגלל הביקוש הנמוך?
דרור סמואל | 14:32  09/04/08
שולי שלום, אנסה לענות על כל שאלותיך באופן מסודר. 1. הקורסים נפתחים בין חודשיים לשלושה וחצי חודשים לפני הבחינה. משמעות הדבר שחלק מהקורסים למועד יולי הקרוב כבר נפתחו וחלק טרם נפתחו. 2. טווח העלויות של הקורסים מאוד רחב ונע בין 1500 ש"ח (לחייל משוחרר במכונים מסויימים) עד כמעט 7000 ש"ח במקומות אחרים. 3. איך לרכוש ולשפר יכולות מתמטיות? השאלה הגדולה ביותר כאן. ראשית תתחיל בלבדוק מה הרמה שלך ביחס לבחינה. קח בחינה לדוגמה (נניח מהאתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה) ועשה את הפרק הכמותי. קח לעצמך כ30-35 דקות לנושא הזה. אם הישגיך טובים (מעל ל13 תשובות נכונות) אין צורך בהכנה מיוחדת פרט לחזרה על אלגברה בסיסית (פעולות חשבון בסיסיות, שברים, חזקות, שורשים, משוואות וכו'). אחרת (אם ההישגים לא משהו...), אני ממליץ להשתמש במורה פרטי שמחובר לתחום הפסיכומטרי. ההכנה לבחינה שונה מהכנה לבגרות, ובהתאם יש צורך במורה אחר. בלי כל קשר אני ממליץ לך לשפר בגרויות כדי לשפר את סיכויי הקבלה שלך לאוניבריטה. 4. יש צורך בציון פסיכומטרי בשביל להתקבל למרבית החוגים באוניברסיטה, אם לא לכולם. הפקולטות למדעי הרוח ולמדעי החברה לא וויתרו על דרישותיהם. מה שכן קורה הוא שאם ציוני הבגרות שלך מספיק גבוהים ואתה מגיש מועמדות לפקולטה למדעי הרוח, לחוגים מסוימים, ייתכן שיבקשו ממך ציון פסיכומטרי נמוך בלבד או שיוותרו עליו בכלל. בהקשר זה אתה יכול להיכנס לאתרים של האוניברסיטאות ולראות שם את דרישות הסף לחוגים מסויימים ולהתרשם בעצמך. אתרי (חלק מ)האוניברסיטאות: www.huji.ac.il www.tau.ac.il www.bgu.ac.il www.biu.ac.il שיהיה בהצלחה בכל מקרה, ואם יש שאלות נוספות אתה מוזמן לשוב ולהעלותן... דרור.
סגור