פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אני רואה שדרך החישוב של ציון הפסיכומטרי כולל את השיכלול של אנגלית, מילולי וכמותי. ואני רואה תמיד מספר 150 ומטה... מה זה אומר? 150 זה הציון הכי גבוהה שאני יכול להגיע אליו בכל נושא? או שלכל נושא יש סף אחר?כלומר איך אני יודע כמה קיבלתי מתוך כמה? אם היו לי טעויות או לא... תודה מראש, אלון.
דרור סמואל | 17:13  03/06/08
אלון שלום, הציון הפסיכומטרי אכן כולל שיקלול של הציונים בשלושת הנושאים של הבחינה. השיקלול מתבצע תוך מתן משקל גבוה יותר לציונים במילולי ובכמותי (40% לכל אחד מהתחומים) ומשקל קטן יותר לציון בפרקי האנגלית (20% לפרקי האנגלית). ציון הגלם המקסימלי אליו ניתן להגיע בכל תחום הוא באמת 150. לא ניתן לעבור ציון זה. גם הממוצע המשוקלל של שלושת התחומים הוא בהכרח נמוך/שווה ל-150. הציון המינימלי בכל תחום הוא 50, ולא ניתן לקבל פחות ממנו. הציון המשוקלל הוא ממוצע ציוני הגלם ולפיו מחושב הציון הסופי אותו אנו מגישים לאוניברסיטה ואשר נע בין 200 ל-800. בנוגע לציונך, אם קיבלת פחות מ-150 בוודאות היו לך טעויות, אבל המרכז הארצי לא מספר כמה טעויות היו לך. עם זאת ניתן לנסות ולהעריך את מספר הטעויות בכל נושא תוך שימוש בטבלה המצורפת לבחינות לדוגמה של המרכז הארצי (לדוג' בחינות האוגדן או הבחינה שמקבלים עם ערכת ההרשמה). מקווה שהתשובה מספקת, אם יש לך שאלות נוספות, אתה יודע לאן לפנות דרור.
סגור