פורום פסיכומטרי ותנאי קבלה- לקריאה בלבד

בהנהלת: מרכז הייעוץ ilimudim  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום פסיכומטרי - המקום לשאול, להתייעץ, לחלוק חוויות וגם לקבל תשובות בכל נושא הקשור לפסיכומטרי כתנאי קבלה למוסד לימוד- להיכן מתקבלים, שיפור פסיכומטרי, פסיכומטרי ללקויי למידה, ציוני סכם וכד'.
 
מרכז הייעוץ ilimudim

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום, בעברתי עשיתי באיזה גיל 13 איבחון שהקנה לי הרבה הקלות לבגרויות(היום אני בן 21) .קיבלתי תוספת זמן ועוד כמה דברים תכלס השתמשתי רק בתוספת זמן שמאוד הייתה חשובה עבורי ולא הייתי מסיים מבחן בלי להמשיך אותו בתוספת זמן-כמעט עד הסוף. נרשמתי לקורס למועד אוקטובר 2008 (מועד בחינה) וחשבתי שתוך כדי אני אטפל בעניין של ההקלות. התברר לי שזה לא כזה פשוט וזה לוקח זמן אז דחיתי את הקורס למועד הבחינה של דצמבר-שזהו המועד הבא שבו יש הקלות. 1) רציתי לדעת מה הסיכויים לקבל הקלות מהמרכז לבחינות (שיש לציין שאני באמת זקוק להן) 2) אני הולך לעשות איבחון בקרוב אבל הפסיכולוגית אמרה שממש אין סיכויי לקבל מהם כלום. האם זה נכון? 3) שווה לנסות בכל זאת??? זה היה צעד נכון לדחות את הבחינה?
דרור סמואל | 11:08  14/07/08
אחיה שלום, ההקלות בבחינה הפסיכומטרית אכן ניתנות במשורה, אבל הסיבה לכך היא שישנם אנשים רבים אשר מקבלים במהלך לימודיהם הארכות זמן סתם כי בא להם. במידה ויש לך צורך אמיתי בתוספת זמן סיכוייך לקבל בחינה כזו עולים. אני לא מסכים עם דעתה של הפסיכולוגית שלך שממש אין סיכוי אבל אני שב ומסייג מי שמקבל הוא מי שבאמת צריך, ז"א שאם אתה לא באמת צריך אתה לא תקבל. בנוגע לניסיון לקבל הקלות, אני חושב שזה נכון לנסות אם מצבך מצריך זאת שכן יקשה עלייך מאוד להצליח במידה ותאלץ לעשות בחינה רגילה. האם דחיית הבחינה היתה צעד נבון? אני מניח שכן. גם אם לא תקבל את ההקלות הדבר יקנה לך זמן רב ללמוד, כך שגם אם תאלץ לעשות בחינה רגילה תתרגל למסגרות הזמן הקיימות ולעבודה הלחותה יחסית הכרוכה בבחינה זו. מה גם שבחינת דצמבר, בדיוק כמו בחינת אוקטובר שלפניה מתאימות לקבלה רק לשנת הלימודים הבאה (זו שמתחילה ב2009). שיהיה בהצלחה, דרור.
יש לך מושג איפה אני יכול למצוא מכון מוסמך שהמרכז הפסיכומטרי יכיר בו?הרי יש כאלה שהוא בטוח מכיר כבר וסומך על ההמלצות שלהם. אגב אמרו לי שהקלות לא תופסות בכלל באוניברסיטאות ובטכניון זה נכון?
דרור סמואל | 17:11  20/07/08
אחיה שלום, אני לא מכיר את המכונים העוסקים בתחום אך אני אנסה לברר לך את הנושא. בנוגע להקלות באוניברסיטה, השמועה ששמעת אינה נכונה. בכל אוניברסיטה יש מי שמקבל הקלות, ייתכן ויש מקומות בהם קשה יותר לקבל הקלות כאלה אך בכל מקום אפשר. לדעתי אם תקבל הקלות בבחינה הפסיכומטרית הדבר כמעט מבטיח לך הקלות גם באוניברסיטה (אני מכיר גם אנשים שלא קיבלו הקלות בפסיכו' אך קיבלו הקלות באוני'). הבקשה להקלות מתבצעת ספציפית לאחר קבלתך לאוניברסיטה. המשך יום טוב, דרור.
סגור