מסלול קורס ניהול מוצר, מספק ידע וכלים לניהול מוצר עבור מנהלי מוצר בתחום ההייטק. המסלול מתמקד בשיטות המתאימות לדרישות הייחודיות והדינאמיות של תחום ההייטק, הכוללות לדוגמא: עבודה בחברה גלובלית, מעבר לפיתוח מהיר של מוצרים בשיטות פיתוח מתקדמות כגון Agile Development, התמודדות עם שוק תחרותי ודינאמי ועוד.
מנהל מוצר משמש למעשה מעין מנכ"ל של מוצר אחד או קו מוצרים והוא הכוח המניע בכל שלבי החיים של המוצר, החל משלב הגדרת האסטרטגיה של המוצר ועד להצלחתו בשוק. כיום, ניהול מוצר הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר בחברות הייטק.
התפקיד מצריך יכולות הובלה, ידע טכנולוגי ואחריות רבה והוא מחולק לשתי התמחויות עיקריות:
1.ניהול מוצר (Product Management) – התמחות במוצר עצמו. כוללת אחריות על הגדרת מוצרים חדשים וקיימים, ניהול הדרישות למוצרים, מעורבות רבה בפיתוח המוצר ובהשקה של המוצר. מנהל המוצר הוא המומחה בחברה למוצר והוא מייצג את דרישות השוק והלקוחות מול גופי הפיתוח.
2.ניהול שיווק מוצר (Product Marketing Management) – התמחות בשיווק המוצר. כוללת אחריות על מיצוב המוצר, דרכי הפצתו, שיתופי פעולה עם חברות אחרות והדרכת אנשי שיווק ומכירות בנושאים שיווקים הקשורים למוצר. מסלול זה מיועד לרכישת הידע בתחום ההתמחות הראשון, ומספק גם ידע בסיסי על ניהול שיווק מוצר.
נושאי המסלול:
תפקיד מנהל המוצר, שוק ההייטק ואופיו הייחודי, מחזור החיים של מוצר עם התמקדות במוצרים טכנולוגיים, זיהוי הזדמנויות עסקיות, אסטרטגית מוצר, חשיבה המצאתית, בחינת מתחרים, שיטות לאיסוף רעיונות למוצר חדש, בחינת רעיונות ופרויקטים, כתיבת דרישות שוק ומוצר, ניהול דרישות שוק ומוצר, תקשורת עם לקוחות, פיתוח מוצר, ניהול גרסאות מוצר, השקה של מוצר, פיתוח יכולות אישיות, עקרונות השיווק.
המפגשים כוללים הרצאות פרונטאליות, הדגמות ודיונים בכיתה. חלק מהמפגשים יועברו במתכונת סדנא מעשית הכוללת התנסות אישית ועבודה על פרויקט גמר בקבוצות.