תוכנית הלימודים בנויה משלושה רבדים: התפתחות אישית, הכשרה מקצועית, ובניית זהות המטפל. התפתחות אישית: דרך המפגש עם 12 הנושאים המרכזיים בביוסינטזה. בהדרגתיות ובשיטתיות נרכשת היכולת להיות בקשר עם עצמי ועם האחר.
הכשרה מקצועית : עקרונות ותיאוריה של הפסיכותרפיה הגופנית, הבסיס המדעי והפילוסופי, שיטות וצורות הטיפול בביוסינטזה. בניית זהות המטפל: דרך התנסות בעבודה טיפולית בקליניקה, צפייה באחרים, הדרכה והעמקה בנושא מערכת היחסים שבין מטפל למטופל נבנית זהותו הייחודית של המטפל.
נושאי הלימוד : תוכנית הלימוד כוללת את 12 הנושאים העיקריים בביוסינטזה ואת התיאוריות, הכלים והתרגולים התואמים עבור כל נושא.
1. מיסוד - founding הדגש הוא על שורשינו בגוף ובגישתנו לזמן, מרחב, אנרגיה וכסף. נושאי לימוד מרכזיים ותבניות החזקה בגוף, נטיות קוטביות בגוף, ואיכויות של דחף (אימפולס) בתנועה.
2. קרקוע – grounding "איך אני מגיע לשם?פיתוח של אסטרטגיות חיים יעילות, רמות מתאימות של אסרטיביות, התנהגות יעילה ומלאת חמלה.
3. מרכוז – centering "מי אני"!?הערכים האישיים והזהויות העצמיות. נושא זה מכסה את הזהות הסומאטית- גופנית, הפסיכולוגית והרוחנית של האינדיבידואל.
4. החזקה – holding "במי ובמה אני יכול לבטוח?"התייחסות לעקרונות של גבולות אישיים, שימור עצמי ובטחון, שבהקשר זה נוגע לסביבה האינדיבידואלית והחברתית.
5. תיחום –bounding "מה הם והיכן הם גבולותיי ואיך אני יכול לגשת לקונפליקט בדרך בונה?"מכסה הבנה, הכרה, או משא ומתן על התיחום והגבולות שלי ושל האחר, הן פרטיים והן ציבוריים, אישיים וחברתיים.
6. טעינה – charging "היכן ומה הם מקורות הכוח שלי, וכיצד אוכל לשפר את הטעינה, הסירקולציה והשחרור של האנרגיה שלי?"מציעה אפשרויות לשחרור אנרגיה אישית ממצב סטטי או תקוע, לחיות והזנת יצירתיות.
7. היקשרות – bonding"עם מי אוכל לתקשר ואיך אוכל לשפר את מגעי וקשרי?"מכוונת לעודד מגע עם אחרים, אינטר סובייקטיביות, חילופים מילוליים ולא מילוליים.
8. צליל – sounding "איך אני מתקשר?"מקשר את שפתנו עם עומק ההתנסות ומעודד את היכולת להקשיב לאחר באופן אמפטי ולתקשר ביעילות. לשם כך יש להיות טוב בשיקוף-עצמי, בהתבוננות בדיאלוגים הפנימיים ובתבניות המנטאליות.
9. עימות –facing "לאן אני הולך"?האינטראקציה בין מטרות חיצוניות ופנימיות. הדגש הוא על התבוננות ותובנה, קשר עין וראיה, כולל את העין השלישית. עבודה טיפולית עם חסימה בעיניים. דרכים להמיר דימויים מגבילים בדימויים יצירתיים, ודרכים לקרקוע דימויים בגוף ובתנועה.
10. הכתרה ומרחב - crowning and spacing הדגש הוא על השער בין קיום עצמי וקיום מעבר לעצמי (transpersonal). נושאים של רוחניות בריאה בניגוד לבריחה מהגוף. גישות למוות. לימוד אינטנסיבי של עבודה עם משאבים ואיכויות של המהות.
11. נתינת צורה - forming המשכיות הנושא הקודם. לימוד ההפרעות בתפקודי האינטגרציה של צ'אקרת הכתר בפסיכוזה, במצבים טראומטיים ובאישיות גבולית (borderline).
12. עיצוב - shaping "כיצד אוכל להפוך את חלומותיי למציאות?" למצוא ולפתח מיומנויות, אפשרויות עבודה, יכולת, שטחים של יישום משמעותי ומעשי עבורם ומבנים ארגוניים. הדגש הוא על אספקטים אישיותיים של תהליכי מעבר ופרידה. קצירת פירות והתחלות חדשות.
התמחות (שנים רביעית וחמישית) - בשנה הרביעית נלמדים העקרונות, הכלים ומבנה הטיפול תוך שימת דגש על בניית הזהות של המטפל ע"י התנסויות בטיפול וצפייה, הדרכה ומשוב, הקניית תיאוריות וכלים טיפוליים ייחודיים. השנה החמישית של מסלול ההתמחות מתמקדת בפרקטיקום בטיפול בביוסינטזה. הסטודנטים ילוו, במהלך שנה זו, מטופל אחד לפחות תוך הדרכה ופיקוח צמודים.
ההתמחות מבוססת על האספקטים הבאים:
אסטרטגיות שונות להתערבות טיפולית.
לימודי מקרים וסמינרים קליניים.
סגנונות קשר שונים.
הרחבה תיאורטית ומעשית של נושאים טיפוליים ייחודיים.
צפייה קלינית
קליניקה לימודית ויחסי מטפל מטופל: