מטרת המסלול להעמיד דור חדש של מחנכים אשר יחנך באופן יעיל יותר תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, תת-משיגים, עם מוגבלויות פיזיות ו/או שכליות, בסיכון ובמצוקה בחברה הערבית.
נושאי לימוד:
תיאוריות התפתחותיות בפסיכולוגיה ובחינוך, איתור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בכיתה הרגילה, אבחון כישורי למידה לאוכלוסיות תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, בניית תכניות לימוד מותאמות לצרכים הפסיכו- חינוכיים- סוציאליים של אוכלוסיות תלמידים שונות, הקניית אסטרטגיות הוראה ולמידה מותאמות, הכרת מאפיינים רגשיים של התלמיד הרגיל ובעל הצרכים המיוחדים, התמודדות עם קשיי התנהגות של אוכלוסיות תלמידים שונים, שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתה רגילה, ניהול וארגון כיתה בבית-הספר הרגיל והמיוחד, הכרת מערכות חינוכיות, פורמליות ובלתי פורמליות והשתלבות יעילה בתוכן, הכרת המבנה הארגוני של בית-הספר, חלוקת תפקידים וקשרים עם גורמים בקהילה, מעורבות בקהילה- עשייה התנדבותית במסגרות בלתי פורמליות (בתי-חולים, מתנ"סים, הוסטלים), שיתוף הורים בעשייה החינוכית, תקשורת בין אישית וכישורי חיים.