המסלול מכשיר מורים לעבודה עם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים המשולבים במסגרות חינוך רגילות או לומדים במסגרות כוללניות לחינוך מיוחד.
המסלול מתמחה בעבודה עם תלמידים בעלי הפרעות התנהגות והפרעות רגשיות, בעלי ליקויי למידה, בעלי ליקויי תקשורת (אספרגר), תלמידים שיכולתם השכלית מוגבלת או גבוהה מאוד ותלמידים בעלי צרכים שונים אחרים. עבור תלמידים אלה הדרכים המקובלות במערכת החינוך הרגילה אינן עונות על צרכי התפתחותם.
במסגרת התוכנית מושם דגש רב על הכשרה מעשית. לאורך כל שנות הלימוד הסטודנטים ייתנסו במגוון מסגרות חינוך.
התעודה הניתנת בתום הלימודים מאפשרת לעבוד עם כל אוכלוסיות התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים בגילאי 21-6.
בצד לימודי החינוך המיוחד, רבים מהסטודנטים עוברים גם הכשרה להוראה במסגרת חינוך רגילה. ובכך זוכים למעשה בשתי תעודות המאפשרות להם לעבוד בהוראה גם בכיתה רגילה וגם בכיתת חינוך מיוחד.