שנה א' -
היכרות ראשונית עם אוכלוסיית ילדים בעלי מוגבלויות חמורות.
התוודעות לעבודת המורה עם ילדים בעלי מוגבלויות חמורות.
תצפיות ילדים בעלי מוגבלויות חמורות וניתוח הצרכים הרגשיים והחברתיים שלהם.
ניתוח תכנית הלימודים של הכיתה לאור עקרונות איכות החיים.
ניתוח תכנית ההוראה לילד אינדיבידואלי ועל פי עקרונות התפתחותיים ופונקציונליים.
שנה ב'-
בניית תכנית הוראה לילד אינדיבידואלי ולקבוצה.
שילוב דרכים דידקטיות, מותאמות פונקציונלית והתפתחותית, להפעלת התלמיד.
שילוב דרכים דידקטיות, מותאמות פונקציונלית והתפתחותית, להפעלת הקבוצה.
כתיבת דו"ח על תלמיד, על-פי עקרונות פונקציונליים והתפתחותיים.
הצבת מטרות כלליות ואופרטיביות על-פי עקרונות איכות החיים בכלל וההכוונה העצמית בפרט.
שנה ג'-
ראייה מערכתית – שילוב פרח ההוראה בבית הספר. השתתפות בישיבות צוות ובאסיפות הורים.
ניהול כיתה שלמה, על פי עקרונות אינדיבידואליים, התפתחותיים ופונקציונאליים.
שילוב הפעלת צוות הכיתה בפעילות הכיתתית, תוך היוועצות בצוות הבין-מקצועי.