השתלמות תהליכי שיפור איכות מבוססת על תפיסת תהליך שיפור מתמשך אשר התפתחה בהדרגה החל מאמצע שנות השמונים של המאה העשרים, ובאה לביטוי מוחשי, בין היתר, במסגרת תקן ניהול האיכות ISO 9000:2000. השיטה מאורגנת במסלול מעגלי הנקראת מעגל השיפור, מושתתת על עבודת צוות מאורגנת ומנוהלת, עשירה בכלי שיפור, קבלת החלטות מבוססת נתונים, וממוקדת תוצאות. באמצעות שיטה זו ניתן לממש כל סוג של שיפור ובכל תחומי הפעילות – תעשייה, אירגוני שירות, שירות עיסקי וציבורי, מימשל וצבא. להצלחת המימוש נדרשת מחויבות ההנהלה, אחריות ומעורבות פעילה ומלאה של חברי צוות השיפור, והיצמדות למתודולוגיה ולכלים.