עם התפתחות הטכנולוגיה העלית, נעשית נוכחותו של מעצב התקשורת החזותית, בצוותי פיתוח מוצרים ומיזמים, הכרחית ביותר. הדימוי החזותי שנוצר הוא אחד הרכיבים העיקריים שעליהם מושתתת התקשורת, ולכן תופס חלק חשוב בעיצוב תפיסת המציאות של ימינו.
למי מיועד הקורס?
הקורס פונה לאנשים בעלי אוריינטציה גרפית דיגיטלית עם אהבה למסכים ולאינטראקטיב. לאנשים בעלי נטייה לעבודה עם טכנולוגיות ופתרונות קריאטיביים, המעוניינים להקנות לעצמם את היכולות להתמודד עם אתגרים חזותיים, עם יצירת קונספט רעיוני למוצר דו ממדי ועם תהליכי פיתוח.
הקורס מיועד למעוניינים להכיר עולם חזותי זה, לעבוד בו ולהתמקצע בתהליכים, שבהם מעצב התקשורת החזותית לוקח חלק משמעותי.
מהי מטרת הקורס?
התכנית מכשירה את בוגריה להיות יוצרים ומעצבים במדיומים האינטראקטיביים, הקיימים כיום בעולם. הסטודנט יכיר את השפה החזותית החדשה וישלוט בה, תוך כדי הבנה והתנסות בעבודות העיצוב, בפיתוח המיומנות ובצבירת ידע טכני וידע ותיאורטי בתחום.
תכנית הלימודים מעניקה לאנשים בעלי רגישות חזותית את הידע ואת המיומנות המקצועית בתחום המדיה האינטראקטיבית, ותורמת לפיתוח החשיבה היצירתית והביקורתית, תוך מתן דגש ביישומה המעשי בשוק העבודה.
סמסטר א': יסודות העיצוב
הקניית יסודות ליצירה קריאטיבית שונה, בעלת מסר, בידוד כלי העיצוב השונים, הבנת כוחו של כל אחד מהם ביצירה הגרפית ובשילובן. תהליך הלמידה בסטודיו מתבצע, תוך ביקורת על תרגילי ההתנסות בכלים, בפורמטים שונים ולמטרות שונות.
התכנים בקורס התיאוריה יעזרו לסטודנט בתהליך גיבוש פתרונות של עיצובים שונים תוך טיפוח על הסגנון האישי ושמירתו.
כלי המחשב - במהלך הלימודים יילמדו התוכנות הגרפיות הנדרשות למעצב בתחום המדיה האינטראקטיבית.
סמסטר ב': עיצוב למדיה אינטראקטיבית
שינוי הרגלי הקריאה שלנו / שינוי זווית המבט מדף למסך / אפשרויות חיפוש המידע המתקדמות / שימוש מתגבר בקשר עין-יד / הבנת תהליכים טכנולוגיים והיכולת להעריך מגמות / פתרונות קריאטיביים אסתטיים למטרות שונות / הבנת תהליכי פרסום ומיתוג במדיום האינטרנט ועוד.
סמסטר ג': עיצוב מסכם
כל תלמיד יעסוק בשני פרויקטים בעלי היקף רחב, המיישמים באופן מקיף את כל הנושאים, שנלמדו במהלך הקורסים השונים ויעמדו בסטנדרטים אינטראקטיביים קריאטיביים המקובלים בתחום.
במקביל, כחלק מתהליך יציאתו לשוק העבודה, ירכיב לעצמו הסטודנט תיק עבודות אישי, המייצג את יכולותיו התיאורטיות, הקריאטיביות, הטכנולוגיות והאסתטיות.