הרשמה ללימודים אינה מצריכה בכל ידע מוקדם, אלא ביכולת ארגונית ברמה גבוהה ושמירה על סדר וארגון כמו גם יחסי אנוש ויכולת לעבוד עם אנשים ברגישות המתאימה, שכן מדובר במזכירות המפגישה עם חולים מצד אחד הזקוקים ליחס אישי ועם רופאים ואנשי צוות מקצועי מצד שני הדורשים מקצועיות ודיוק.
מנושאי הלימוד:
*בתחום העיוני-
1. מבוא למקצוע ולתפקיד: תפקידי המזכירה, מדע הרפואה, סודיות רפואית, מבנה וחקיקה- מערכת שירותי הבריאות בישראל.
2. מקצועות רפואיים – מבוא למדעי הרפואה: אנטומיה ופיזיולוגיה, גורמי מחלות וסוגי מחלות עיקריים, התערבות טיפולית כירורגית, נושאים מתקדמים ברפואה, בדיקות – מכונים ומעבדות, פארמאקולוגיה וטוקסיקולוגיה.
3. מיומנויות ארגון וניהול: מינהל וארגון, רישום ודיווח רפואי, מושגי יסוד בכלכלת בריאות, מושגים ומונחים בסיסיים בסטטיסטיקה רפואית, מושגי יסוד בחשבונאות, ארגון וניהול המשרד הרפואי, ספרנות רפואית, ארגון ישיבות ועריכת פרוטוקולים.
4. תקשורת בינאישית ומתן שירות: תקשורת בינאישית ואסרטיביות, החולה ובני משפחתו, מתן שרות ללקוח.
5. מיומנויות מקצועיות טכניות מתקדמות: הכרת המחשב האישי, המשרד הממוחשב, מערכות מידע רפואי ויישומי מחשב, אנגלית רפואית/מקצועית, הבעה בכתב – התכתבות
*בתחום היישומי
1. תכתובת מנהלית
2. עיבוד תמלילים
3. ניהול משרד רפואי