אני עצמי: חוזה אישי – יעדים והתנהגות במהלך התכנית | פיתוח רגישות לדפוסי התנהגות והבנת תהליכים אישיים ובין- אישיים | זיהוי עוצמות וחולשות – כחבר בארגון, כחבר בצוות וכיועץ לארגון | 'אני מאמין' אישי כלומד וכיועץ | למידת תפקוד בתנאי עמימות |
שימוש בהבנת עצמי לאבחון תהליכים בארגון
הפרט בארגון: העצמה (Empowerment) | בניית תפקידים מוטיבציוניים | ניהול "פיגמליוני" | עצמה – כח והשפעה בניהול | מיומנויות תקשורת בינאישית– ניהול שיחה אישית עם עובד, הקשבה פעילה | כלים ארגוניים- הערכת עובדים | תפקיד היועץ בקידום הנושאים הללו בארגון
הקבוצה והצוות בארגון: צוות וקבוצה – הבחנה | יתרונות ומגבלות הצוות | נורמות וערכים צוותיים | בניית צוות ניהולי וצוות עבודה | תפקידים בצוות | גיבוי | השלמה | סינרגיה | מיצוי הערך המוסף של העבודה הצוותית | תפקיד היועץ בקידום הנושאים הללו בארגון
גישות מערכתיות: ייעוד וחזון ארגוני | תרבות ארגונית | מודלים של מערכת ארגונית – אדיג'ס, Weisbord, TOC ועוד | תפקיד היועץ בקידום הנושאים הללו בארגון
הסביבה הארגונית: ניתוח הסביבה הארגונית: איומים והזדמנויות | ניהול שינויים: לחיות עם שינוי ולנהל שינוי | אבחון צורכי הלקוחות | אפיון המתחרים | תפקיד היועץ בקידום הנושאים הללו בארגון
התהליך הייעוצי: אבחון ארגוני – ניתוח מערכת ארגונית | חוזה פסיכולוגי | הגדרת הלקוח | תפקיד היועץ הארגוני – פילוסופיית העזרה | אתיקה מקצועית | התמודדות עם התנגדויות | איסוף הנתונים והכנת דוח | הצגת תוצאות האבחון