נושאי הלימוד בקורס ניהול רכש ולוגיסטיקה -
מבוא לקורס, הגדרת ניהול הרכש, תרומת הרכש ליצירת יתרונות תחרותיים, מטרות הרכש, ריכוז וביזור הרכש, ארגון הרכש, מקומו של הרכש בשרשרת ההספקה, מבנים ארגוניים, הקשרים עם פונקציות אחרות, הארגון הפנימי, עקרונות בארגון הרכש.
נושאי לימוד נוספים:
-
ניתוח הצעות מחיר וקבלת החלטות בתנאי ודאות ואי ודאות.
-
הנחה לכמויות.
-
שיווי משקל כלכלי בין חלופות רכש.
-
רכש ציוד כאמצעי להגברת פריון העבודה.
-
ניהול תקציב רכישות וניפוקים.
-
תמחור מוצרים נרכשים
-
ניהול חומרים ולוגיסטיקה – מבנה, תפיסה וטיפול.
-
בחירה בין חלופות רכש.
-
רכש בינלאומי.
-
המעבר מחיזוי פשוט לניהול הביקוש.
-
שימוש בחשבוניות אלקטרוניות במסגרת ניהול הרכש בעידן המודרני מקומה המרכזי של מערכת SAP בהפעלת מערכת הרכש.
-
רקע כללי בנושא ERP– התפיסה ומונחים בסיסיים, אינטגרציה, ניהול תהליכים עסקיים, השיקולים באימוץ מערכות ERP, סקירת החברות הקיימות בשוק העולמי והישראלי.
-
ניווט במערכת SAP
-
היכרות עם המודולים השונים במערכת – HR, FI-CO, SD, MM, PS, PM .
-
הדגמת תהליכים אינטגרטיביים בין המודולים השונים.
-
היכרות עם מודול הרכש וניהול המלאי (MM)
-
התהליכים העסקיים במודול MM – ניהול תהליכי רכש, תיאום ושיתוף פעולה עם ספקים, ניהול מלאי חומרי גלם ותוצרת גמורה, ניהול מתקני אחסון והפצה.
-
הרצת תהליכים עסקיים במודול MM.