לאחר שלמדנו בשנה הראשונה, למפות את כף הרגל, ולטפל במחלות, בשנה ב' אנו נפנה לטיפול באדם השלם גוף, רוח ונפש. נחקור את אישיות המטופל, ננסה להבין מהם דפוסי החשיבה שהביאו אותו לדבוק באורח-חיים מסוים, ואיך זה קשור למחלה/ בעיה עליה הוא מתלונן. בשנה זו לומד הרפלקסולוג להעמיק את טיפולו: התלמיד ידע לאבחן את אישיות המטופל דרך כפות הרגליים. אבחון האישיות נועד לרתום את כוחות הנפש של המטופל להצלחת הטיפול. התלמיד יתנסה בהצגת שאלות למטופל, בפיתוח שיחה עם המטופל עליו ועל בעיותיו ובדילמות מחדר הטיפולים. תוכנית הלימודים תתמקד בקריאת כף הרגל - אבחון האישיות דרך כפות הרגליים. אבחון על-פי אברים, ודפוסי התנהגות וחשיבה היוצרים מחלה. תוך כדי הבנה והעמקה של מבנה וצורת כף הרגל, ארבעת האלמנטים, צ'קרות, וחיבור למרידיאנים הסינים. תוכנית הלימודים מוכרת ע"י איגוד הרפלקסולוגים הישראלי
תוכנית הלימודים:
- מיהו המטפל- המטפל כמדריך, חופש הביטוי היצירתי של המטפל
- האבחון מהו ולמי הוא נועד.
- השעון הסיני לשרות הטיפול
- תופעות בכפות הרגליים ומשמעותם
- ארבעת האלמנטים באבחון, בולמי זעזועים, פלישת אלמנטים
- עמוד השדרה ואברי הגוף.
- חלוקת כף הרגל לזמנים
- מבנה האצבעות ומשמעותן האבחונית של כל חמשת האצבעות
- צ'אקרות והתבטאותן בכף הרגל ובגוף, אבחון לפי 7 ה צ'אקרות
- אבחון עפ"י אברים
- דפוסים יוצרי מחלה ואישיות המחלה
- הטיפול הרפלקסולוגי בנשים בטיפולי פוריות IVF
רפואה מערבית - פתולוגיה