הבטחת איכות הינה גישה ניהולית שמטרתה הקניית ביטחון באיכות המוצר או השירות המסופק ללקוח ולארגון כאחד.מימושה של גישה זו מתבצע ע"י תכנון נכון לאיכות של המוצר והשירות. הבטחת המימוש מושגת ע"י בקרת איכות של תהליכי הייצור, מתן השירות, וכלל תהליכי העבודה בארגון. בקורס נלמד על גישות וכלים יישומיים היוצקים תוכן מקצועי לתוך מסגרת ניהול איכות לפי ISO 9000 תוך הכרה ותרגול של שיטות וכלי הבטחת איכות.
מטרת הקורס:
הקניית ידע בסיסי בגישות וכלים של הבטחת איכות, לצורך יישומו בהבטחת איכות של מוצר, תהליך או ארגון.
נושאים נלמדים: מבוא להבטחת איכות.ומושגים, תפיסות וגישות, דרישות ותוכניות לאיכות, הבטחת איכות בתכן ופיתוח, עקרונות הנדסת אמינות, תכנון ובקרת תהליכי עבודה, עקרונות בבקרת איכות.ובקרת תהליך סטטיסטית, ניהול שביעות הרצון של הלקוח, פעולות מונעות, פעולות מתקנות.ותהליכי שיפור, סקירת גישות לניהול איכות, מדדי איכות ועליות איכות.